S nástupem digitálních médií jsou cílové skupiny stále fragmentovanější. Uživatelé jsou zvyklí na poutavý obsah zdarma. Vaše reklamní kampaně, musí být pro zákazníky přitažlivé a zajímavé.
Délka pozornosti zákazníků se zkracuje na pouhých osm vteřin. Jistě, že se dokážou soustředit mnohem déle, ale během prvních osmi sekund je musíte zaujmout. Není tedy nic nového, že firmy budí zájem uživatelů zajímavým obsahem. Nové ale jsou některé důležité dovednosti.
První je hbitost
Společnosti, které si osvojily mediální přístup, chrlí obsah, který je pro jejich čtenáře zajímavý a který je stimuluje, aby jej sdíleli. Rychle, bez byrokracie, obvykle bez schvalování právníky a bez schvalování z hlediska značky.
Druhou dovedností je editování
Obsah musí být srozumitelný. Během prvních osmi vteřin musí příjemce pochopit, o co jde. Potom třeba vydrží dalších osm vteřin. Efektivní editoři se zajímají o subjekt, o kterém píší, dokáží pochopit základní cíl každé části obsahu a to, jak zapadá do širších marketingových cílů.
A nakonec by se firmy měly naučit, jak hlavními hrdiny příběhů společnosti učinit své zákazníky. Značky nemají oslavovat samy sebe. Nejlepší příběhy v sobě vždy mají lidský prvek. Čtenáři se mohou v příbězích sami vidět a ztotožnit se s hlavními hrdiny. Zákazníci se budou s vaším příběhem lépe identifikovat, pokud jim jej sdělíte na jejich úrovni. Představte si, jak se vaše produkty či služby dotýkají života lidí, a právě to nechte v textu zdůraznit.
V příbězích nejde o fakta, čísla a statistické údaje. Jsou podmanivé, nezapomenutelné a inspirující. Získat a udržet si pozornost zákazníků nikdy nebylo snadné a vzhledem k dnešní digitální revoluci, technologické explozi a prudkému nárůstu obsahu je to ještě těžší. Ale není to nemožné.
Udrželi jsme vaši pozornost?
Více inspirace, jak zlepšit své podnikání, získáte zde: http://www.canon.cz/exceptional
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist