Německá automobilka Volkswagen v loňském roce zvýšila prodej vozů s vlajkovou značkou VW o 3,2 procenta na rekordních 6,12 milionu. V samotném prosinci se však prodej meziročně o 2,4 procenta snížil a dosáhl 529,5 tisíce vozů, uvedla firma.

"Očekáváme, že obtížné podmínky na trhu budou v roce 2015 pokračovat," sdělil podle agentury Reuters šéf prodeje Christian Klingler. Loni automobilka kompenzovala pokles poptávky na americkém kontinentu zvýšením prodeje v Evropě a Číně.

Volkswagen, jehož součástí je i česká Škoda Auto, je největší automobilkou v Evropě. Nejpozději do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem aut na světě. Součástí koncernu Volkswagen jsou i značky Audi, Seat, Porsche, Bentley, Bugatti či Lamborghini.

Údaje o souhrnném prodeji všech koncernových značek zatím Volkswagen nezveřejnil. Generální ředitel Martin Winterkorn již dříve uvedl, že celoroční prodej zřejmě poprvé v historii podniku překročí hranici deseti milionů vozů.

Škoda Auto v pátek oznámila, že loni zvýšila prodej téměř o 13 procent na 1,037 milionu aut. Poprvé ve 119leté historii tak překonala milionovou prodejní hranici. Dosažení rekordního prodeje za loňský rok již ohlásily také značky Audi, Porsche a Bentley.

Roste celý automobilový trh a tak rekordy hlásí i značky mimo koncern Volkswagen. V pátek například o překonání dvoumilionové prodejní hranice informovalo BMW.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru