Německá automobilka Volkswagen v loňském roce zvýšila prodej vozů s vlajkovou značkou VW o 3,2 procenta na rekordních 6,12 milionu. V samotném prosinci se však prodej meziročně o 2,4 procenta snížil a dosáhl 529,5 tisíce vozů, uvedla firma.
"Očekáváme, že obtížné podmínky na trhu budou v roce 2015 pokračovat," sdělil podle agentury Reuters šéf prodeje Christian Klingler. Loni automobilka kompenzovala pokles poptávky na americkém kontinentu zvýšením prodeje v Evropě a Číně.
Volkswagen, jehož součástí je i česká Škoda Auto, je největší automobilkou v Evropě. Nejpozději do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem aut na světě. Součástí koncernu Volkswagen jsou i značky Audi, Seat, Porsche, Bentley, Bugatti či Lamborghini.
Údaje o souhrnném prodeji všech koncernových značek zatím Volkswagen nezveřejnil. Generální ředitel Martin Winterkorn již dříve uvedl, že celoroční prodej zřejmě poprvé v historii podniku překročí hranici deseti milionů vozů.
Škoda Auto v pátek oznámila, že loni zvýšila prodej téměř o 13 procent na 1,037 milionu aut. Poprvé ve 119leté historii tak překonala milionovou prodejní hranici. Dosažení rekordního prodeje za loňský rok již ohlásily také značky Audi, Porsche a Bentley.
Roste celý automobilový trh a tak rekordy hlásí i značky mimo koncern Volkswagen. V pátek například o překonání dvoumilionové prodejní hranice informovalo BMW.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist