Amazon pokračuje ve snaze získat firemní zákazníky. Rozšiřuje aktivity své cloudové divize Amazon Web Service (AWS) o službu WorkMail, která nabídne firemní e-mail a kalendáře. Vstupuje tak na trh, kterému vládne Microsoft a svou pozici buduje i Google.
Právě AWS se postupně stává významnou součástí největšího amerického e-shopu. Cloudová divize do teď poskytovala hlavně výpočetní sílu, která stojí v pozadí například videoslužby Netflix nebo webu firmy Unilever.
WorkMail by měl hlavně nahradit servery a služby, které stojí na pozadí posílání e-mailu a ukládání dat. Službu Amazonu tak půjde napojit i na klienty jako Microsoft Outlook. Podle analytika společnosti Baird Equity Research Colina Sebastiana by e-mail mohl firmě přinést tržby až jednu miliardu dolarů ročně. Zároveň soudí, že Amazon může v budoucnu začít WorkMail rozšiřovat i o další funkce šité na míru potřebám firem.
Amazon svůj e-mail spustí ve druhém čtvrtletí a bude si účtovat měsíčně 4 dolary za jednu schránku, což je podobná cena, jakou požadují jeho konkurenti. V ceně bude zároveň zahrnuto 50 GB místa pro ukládání dat.
Celkově by podle odhadů měla AWS firmě letos přinést tržby 6 miliard dolarů. Za rok 2014 by to pak mělo být 4,3 miliardy. Amazon však své výsledky bude zveřejňovat až ve čtvrtek a tržby jen za samotné AWS pravděpodobně neprozradí.
Nové služby americké společnosti potvrzují rostoucí zájem o firemní klientelu. O tu už se kromě Microsoftu a Googlu uchází i například Facebook či Apple, který kvůli tomu dokonce uzavřel partnerství s IBM.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist