Amazon pokračuje ve snaze získat firemní zákazníky. Rozšiřuje aktivity své cloudové divize Amazon Web Service (AWS) o službu WorkMail, která nabídne firemní e-mail a kalendáře. Vstupuje tak na trh, kterému vládne Microsoft a svou pozici buduje i Google.
Právě AWS se postupně stává významnou součástí největšího amerického e-shopu. Cloudová divize do teď poskytovala hlavně výpočetní sílu, která stojí v pozadí například videoslužby Netflix nebo webu firmy Unilever.
WorkMail by měl hlavně nahradit servery a služby, které stojí na pozadí posílání e-mailu a ukládání dat. Službu Amazonu tak půjde napojit i na klienty jako Microsoft Outlook. Podle analytika společnosti Baird Equity Research Colina Sebastiana by e-mail mohl firmě přinést tržby až jednu miliardu dolarů ročně. Zároveň soudí, že Amazon může v budoucnu začít WorkMail rozšiřovat i o další funkce šité na míru potřebám firem.
Amazon svůj e-mail spustí ve druhém čtvrtletí a bude si účtovat měsíčně 4 dolary za jednu schránku, což je podobná cena, jakou požadují jeho konkurenti. V ceně bude zároveň zahrnuto 50 GB místa pro ukládání dat.
Celkově by podle odhadů měla AWS firmě letos přinést tržby 6 miliard dolarů. Za rok 2014 by to pak mělo být 4,3 miliardy. Amazon však své výsledky bude zveřejňovat až ve čtvrtek a tržby jen za samotné AWS pravděpodobně neprozradí.
Nové služby americké společnosti potvrzují rostoucí zájem o firemní klientelu. O tu už se kromě Microsoftu a Googlu uchází i například Facebook či Apple, který kvůli tomu dokonce uzavřel partnerství s IBM.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist