Největší světová reklamní skupina WPP loni zvýšila čistý zisk o téměř 14 procent na 1,15 miliardy liber (43,5 miliardy korun). Tržby se zvýšily téměř o pět procent na 11,5 miliardy liber, uvedla v pondělí firma, která vlastní například reklamní agentury JWT a Ogilvy.

WPP navíc upozornila, že získala řadu nových zakázek od stávajících i nových klientů, což se příznivě projeví v letošních tržbách.

Generální ředitel Martin Sorrell televizi BBC řekl, že motorem růstu světové ekonomiky budou i nadále Spojené státy a Čína. Upozornil rovněž na zlepšující se hospodářské podmínky v eurozóně.

"Zaznamenali jsme částečné zlepšení (v eurozóně) a silnější čtvrtý kvartál. I první měsíce tohoto roku byly stejně jako pro eurozónu lepší. Na základě toho jsme poměrně optimističtí," dodal Sorrell.

WPP působí ve 111 zemích světa a zaměstnává zhruba 180 tisíc lidí. Firma mohla o pozici největší reklamní skupiny světa přijít kvůli plánované fúzi konkurentů Omnicom Group a Publicis Groupe, ti se ale spojení loni v květnu rozhodli odvolat, protože by ho prý nedokázali dokončit v rozumném časovém horizontu.