Požadavky na znalost cizích jazyků se objevují v inzerátech stále častěji. V tuzemsku je ale pořád řada lidí, kteří se jinak než mateřštinou nedomluví. Firemní poptávka po jazykovém vzdělávání tak stoupá a spolu s ní také ochota podniků investovat do nabídky jazykových kurzů pro své zaměstnance.
Mezi vyučovanými jazyky výrazně převládá angličtina (72 procent), následovaná němčinou (17 procent). Nejvíce si zaměstnanci cení zdokonalení mluveného projevu (24 procent) a zlepšení slovní zásoby (22 procent). To vyplývá z dat dotazníkového šetření jazykové agentury Skřivánek, které vyzpovídala 493 účastníků jednotlivých firemních kurzů v roce 2015.
Výuka cizího jazyka patří k nejčastěji nabízeným pracovním benefitům. Předností je především její vzájemná výhodnost – jednak pro zaměstnavatele v rámci zvyšování kvalifikace personálu, ale také pro samotné zaměstnance z hlediska osobního rozvoje. 95 procent zaměstnanců tudíž kurzy označuje za přínosné. Pozitivně hodnotí především individuální přístup lektorů a jejich ochotu přizpůsobit kurz aktuálním potřebám a požadavkům (97 procent).
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.