- Vystudoval Fakultu strojní ČVUT, obor spalovací motory a motorová vozidla.
- V roce 1976 nastoupil do vývoje do mladoboleslavské Škody.
- Začínal v konstrukci karoserií, dále byl vedoucím zkušebny laboratorních životnostních zkoušek, vedoucím zkušeben a montáže prototypů a vedoucím řízení jakosti.
- V roce 1992 se stal produktovým manažerem Octavie, následně řídil projekty dalších tří škodovek.
- Od roku 2004 řídil projekt vozu VW Tiguan.
- Po návratu do společnosti Škoda Auto řídil zahraniční projekty značky Škoda v Číně, Rusku, Kazachstánu a Indii.
- Od roku 2014 působí jako výkonný ředitel produktmanagementu značky Škoda u společnosti VW Šanghaj.
Podílel se již na vývoji vozu Favorit, řídil projekt Octavia a stal se prvním Čechem, který připravil do výroby vůz značky VW. Nyní má Lubomír Antoš na starosti přípravu a náběh výroby škodovek v Číně. Čínský zákazník si na škodovce přeje větší množství chromu, říká v rozhovoru pro týdeník Ekonom.
Nyní působíte jako produktový manažer Škody v Asii, přičemž pracujete v Šanghaji. Nemáte obavy, že Číňané jednou okopírují vozy a úspěch značky Škoda?
Nemusí kopírovat jen Škodu, protože v Číně dnes působí všichni světoví hráči. Kopírování je také metoda rozvoje, a to od nepaměti. Tomu se nedá zabránit. My ale musíme být pořád o krok vpředu před těmi, co by nás napodobovali, a tuto výhodu si musíme ustavičně udržovat. To je motor, který žene lidstvo dopředu.
Úkolem produktového manažera je, aby navrhl místo výroby, technická řešení i objem produkce, aby hlídal náklady, nalezl výrobce nářadí a veškeré subdodavatele tak, aby bylo vše připraveno na spuštění linky. Do jaké míry to však platí i v případě vaší práce v Číně, kde výrobce není součástí Škody?
Podstata zůstává stejná. Škodovka v tomto případě prodává do Číny licenci automobilce, která je společným podnikem Volkswagenu a čínské společnosti SAIC, a dotyčná firma má obdobné požadavky a zájmy, jako má tady Škoda. Charakter práce je tedy shodný. My jsme v tomto případě dodavateli know-how, přičemž některé prvky musíme přizpůsobit místním požadavkům.
Jak velké jsou rozdíly mezi evropskými a asijskými škodovkami?
To se liší podle typů a výrobních lokalit. Hlavní rozdíl spočívá v motorech, které vždy odpovídají kvalitě paliva a emisním předpisům platným v jednotlivých zemích. Jinak jsou auta technicky stejná a musí splňovat stejné kvalitativní požadavky jako v Evropě. Většinou se liší jen v detailech. V Číně si zákazník přeje větší množství chromu, takže doplňujeme různé ozdobné lišty a v interiéru používáme jiné potahy. V Indii bývají rozdíly ještě menší. Výjimku představuje tamní Rapid, který byl odvozen od indického modelu VW Vento a od českého jmenovce se tedy liší velmi výrazně. Tento postup však už asi nebudeme opakovat. V budoucnu by měly být všechny škodovky na celém světě v podstatě stejné.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.