Matematika je v tomto ohledu neúprosná. Internetový obchod, který nabízí zboží pouze v tuzemsku, má maximálně potenciálních deset milionů klientů. Stačí se přesunout za hranice a jejich počet se dramaticky navýší. Není tedy překvapivé, že tento krok řada majitelů e-shopů zvažuje. Pojďte se společně s námi podívat, jak byste měli při expanzi postupovat a přečtěte si tipy na zajímavé nástroje, které k tomu využít.
Seriál: Rady, jak vylepšit fungování e-shopu - čtěte ZDE
Seriál: Rady odborníků e-shopům: Nešetřete, testujte, propagujte, filtrujte - čtěte ZDE
Konkurence mezi e-shopy je drtivá. Čtěte rady, jak na ni - čtěte ZDE
Falšujete si recenze vašeho e-shopu? Zákazníci to poznají - čtěte ZDE
Jak přilákat do vašeho e-shopu více zákazníků? Přinášíme 10 tipů - čtěte ZDE
Rozhodnutí, zda a na kterém ze zahraničních trhů otevřít pobočku, by mělo předcházet několik základních kroků:
1. Analýza trhu
Zjistěte si, jak významnou roli hraje e-commerce ve vašem segmentu na jednotlivých trzích. Ověřte si, že je zájem o váš druh sortimentu a že cenám, za které je zboží prodáváno, dokážete konkurovat. Velkou pozornost věnujte otázce logistiky, formě plateb či zákaznických služeb. Rozdíly vás nejspíš velmi často překvapí.
2. Analýza konkurence
Snažte se získat maximum informací o lokálních hráčích, kteří prodávají stejný sortiment jako vy. Využít můžete nejen různé nástroje, ale měli byste si najít čas také na mystery shopping a odzkoušení zákaznických služeb (vrácení zboží, reklamace).
V případě, že se na trhu aktivně pohybuje významný globální hráč (například Amazon), zjistěte více informací o jeho pozici ve vašem segmentu, například zda mu dominuje. Vhodné je rovněž analýzu kromě aktuální situace rozšířit o blízkou minulost posledního jednoho roku či dvou let. Napoví vám to, jakým vývojem si váš segment prochází, kdo z konkurentů posiluje či ztrácí a proč.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist