Americká společnost Procter & Gamble (P&G), která je největším výrobcem spotřebního zboží na světě, ve čtvrtek vykázala v pořadí šestý pokles čtvrtletních tržeb.
Na hospodaření podniku doléhá silnější kurz amerického dolaru, který snižuje hodnotu tržeb v zahraničí při převodu na domácí měnu. Firma působí v řadě zemí světa, mimo jiné i v České republice. Slabší tržby ale hlásí i konkurenční společnost Colgate-Palmolive.
Renault prudce zvýšil zisk. Prodeje automobilky ale stále stále zaostávají za konkurencí - čtěte ZDE
Celkové tržby za čtvrté finanční čtvrtletí, které skončilo v červnu, firmě Procter & Gamble klesly o více než devět procent na 17,79 miliardy USD (441 miliard Kč). Bez zohlednění mimořádných nákladů firma v daném období vydělala jeden dolar na akcii. Analytici v anketě agentury Reuters v průměru počítali s 95 centy.
P&G je největším světovým výrobcem spotřebního zboží pro domácnosti. Firma je známá především pracími prášky Ariel a Tide, plenkami Pampers, holicími potřebami Gillette nebo produkty zubní hygieny Crest.
Americký dolar za poslední rok zpevnil zhruba o 20 procent. P&G vytváří zhruba dvě třetiny celkových tržeb v zahraničí. Společnost zvyšovala ceny, aby dopady silnějšího dolaru zmírnila, spotřebitelé ale ve výsledku začali dávat přednost levnějším místním alternativám.
Tržby klesají i konkurenční skupině Colgate-Palmolive. Firma ve druhém čtvrtletí zaznamenala pokles čtvrtletního odbytu již počtvrté v řadě. Jako hlavní důvod zmínila právě silný dolar.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist