Německá automobilka BMW v červenci meziročně zvýšila prodej téměř o šest procent na rekordních 173 195 vozů. Růst poptávky v Evropě převážil nad poklesem na čínském trhu.
Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.
"Navzdory vrtkavosti na některých trzích vykazuje skupina BMW nadále stabilní růst globálního odbytu," uvedl člen představenstva BMW Ian Robertson, který má na starosti prodej a marketing. V Evropě se prodej automobilky zahrnující značky BMW, Mini a Rolls-Royce v červenci zvýšil o 11 procent, zatímco v Číně klesl o šest procent, napsala agentura Reuters.
Čína v roce 2009 díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa. V poslední době má ale na poptávku v Číně negativní vliv zpomalování růstu tamní ekonomiky.
Společnost BMW se stala jedničkou světového trhu s luxusními automobily v roce 2005, kdy na tomto postu vystřídala německého konkurenta Mercedes-Benz. Toho pak v roce 2011 předstihla značka Audi z koncernu Volkswagen. Mercedes i Audi chtějí ještě během tohoto desetiletí BMW o vedoucí pozici na trhu připravit.
V červenci se dařilo i dalším automobilkám. Konkurenční Porsche ze skupiny Volkswagen v minulém měsíci prodalo 21 tisíc vozů, což byl nejlepší červencový výsledek v historii podniku. Stejně jako v případě BMW pomohla automobilce silná poptávka na evropském trhu.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist