Hobbymarketům Hornbach Baumarkt v Česku stouply ve finančním roce 2014/2015 tržby o devět procent na 5,16 miliardy korun. Zisk se meziročně téměř nezměnil a zůstal na úrovni 143 milionů korun. Vyplývá to z účetní závěrky společnosti, jejíž finanční rok skončil 28. února.
Generální ředitel Hornbachu Jaroslav Paděra v dubnu ČTK řekl, že se řetězci loni dařilo zvyšovat podíl na trhu potřeb pro dům, bydlení a zahradu, který v roce 2013 činil deset procent. Podle něho byla uplynulá sezona výrazně lepší než ty předchozí, nejdynamičtěji rostly prodeje v kategorii potřeb pro zvířata.
Společnost Hornbach také hledá v tuzemsku nové lokality pro expanzi, i když v nejbližší době rozšíření počtu obchodů nechystá. "Určitě budeme otevírat v budoucnu další prodejny. Je řada krajů, kde nejsme zastoupeni - jsou to jižní Čechy, severní Čechy, západní Čechy, Vysočina a Zlínský kraj," uvedl Paděra. Nový hobbymarket by měl v budoucnu vyrůst i v Praze.
Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Twitteru.
Společnost provozuje v Česku devět obchodů a zaměstnává 1257 lidí, o 116 meziročně víc. Obrat trhu se zbožím pro dům, bydlení a zahradu dosahuje v Česku zhruba 30 miliard korun ročně. Na tuzemském trhu působí sedm hobbymarketových řetězců - OBI, bauMax, Bauhaus, Globus Baumarkt, Hornbach Baumarkt, Uni Hobby a Mountfield.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist