Hobbymarketům Hornbach Baumarkt v Česku stouply ve finančním roce 2014/2015 tržby o devět procent na 5,16 miliardy korun. Zisk se meziročně téměř nezměnil a zůstal na úrovni 143 milionů korun. Vyplývá to z účetní závěrky společnosti, jejíž finanční rok skončil 28. února.
Generální ředitel Hornbachu Jaroslav Paděra v dubnu ČTK řekl, že se řetězci loni dařilo zvyšovat podíl na trhu potřeb pro dům, bydlení a zahradu, který v roce 2013 činil deset procent. Podle něho byla uplynulá sezona výrazně lepší než ty předchozí, nejdynamičtěji rostly prodeje v kategorii potřeb pro zvířata.
Společnost Hornbach také hledá v tuzemsku nové lokality pro expanzi, i když v nejbližší době rozšíření počtu obchodů nechystá. "Určitě budeme otevírat v budoucnu další prodejny. Je řada krajů, kde nejsme zastoupeni - jsou to jižní Čechy, severní Čechy, západní Čechy, Vysočina a Zlínský kraj," uvedl Paděra. Nový hobbymarket by měl v budoucnu vyrůst i v Praze.
Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Twitteru.
Společnost provozuje v Česku devět obchodů a zaměstnává 1257 lidí, o 116 meziročně víc. Obrat trhu se zbožím pro dům, bydlení a zahradu dosahuje v Česku zhruba 30 miliard korun ročně. Na tuzemském trhu působí sedm hobbymarketových řetězců - OBI, bauMax, Bauhaus, Globus Baumarkt, Hornbach Baumarkt, Uni Hobby a Mountfield.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist