Skandál s manipulacemi při měření emisí vozů automobilky Volkswagen s naftovými motory se může ještě rozšířit. Automobilka zkoumá, zda manipulace při měření, které byly odhaleny u staršího motoru EA189, nebyly možné také u první verze motoru EA288 používaného od roku 2012. Německé agentuře DPA to řekl mluvčí koncernu. Kolika motorů by se problémy mohly týkat, se zatím odmítl vyjádřit.
Volkswagen zastavil v EU prodej vozů s typem motoru, který umožňuje manipulaci s emisemi - čtěte ZDE
Německý spolkový úřad pro dohled nad automobilovým trhem KBA doposud uvedl, že novější motory EA288 ve verzi Euro 6 jsou v pořádku a nemusí být svolány k opravě. O starší verzi se nezmínil. Starší verze motorů EA288 v normě Euro 5 se používala v Německu například u oblíbených modelů Golf.
Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů aut s naftovými motory po celém světě instaloval software, který umožňuje manipulovat s výsledky měření emisí. Největší skandál v osmasedmdesátileté historii Volkswagenu srazil tržní hodnotu podniku o třetinu, donutil k odchodu generálního ředitele společnosti a vedl k vyšetřování po celém světě.
Minulý týden Volkswagen oznámil, že kvůli skandálu svolá v Evropské unii do servisů zhruba 8,5 milionu vozů s naftovým motorem.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist