Japonská automobilka Toyota Motor prodala za první tři čtvrtletí letošního roku zhruba 7,5 milionu vozů. Získala tak zpět vedoucí pozici na světovém automobilovém trhu, o kterou ji v pololetí připravil německý konkurent Volkswagen.
Toyota oznámila, že její prodej v období od ledna do září meziročně klesl o 1,5 procenta na 7,498 milionu vozů. Prodej Volkswagenu se podle dřívějších údajů snížil rovněž o 1,5 procenta a činil 7,43 milionu vozů. Třetí místo na trhu obsadila americká automobilka General Motors, jejíž prodej klesl o procento na 7,2 milionu vozů.
Za poklesem prodeje společnosti Toyota stála podle agentury AFP slabá poptávka na domácím trhu. Volkswagen se v poslední době potýká s poklesem prodeje v Číně, Rusku a Latinské Americe. Prodej německého podniku by navíc mohl negativně ovlivnit skandál kolem falšování údajů o emisích, který vypukl ve druhé polovině září.
Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.
Volkswagen přiznal, že do zhruba 11 milionů aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. Šéf závodní rady podniku Bernd Osterloh nicméně minulý týden uvedl, že skandál zatím neměl dopad na poptávku.
V prvním pololetí Volkswagen prodal 5,04 milionu vozů, zatímco Toyota pouze 5,02 milionu. Německý koncern se tak poprvé v historii dostal do čela světového automobilového trhu.
V celém loňském roce byla jedničkou na trhu Toyota, která prodala 10,23 milionu vozů. Volkswagen loni obsadil druhé místo s prodejem 10,14 milionu vozů, na třetí příčce byla GM s prodejem 9,92 milionu vozů.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist