Japonská automobilka Toyota Motor prodala za první tři čtvrtletí letošního roku zhruba 7,5 milionu vozů. Získala tak zpět vedoucí pozici na světovém automobilovém trhu, o kterou ji v pololetí připravil německý konkurent Volkswagen.
Toyota oznámila, že její prodej v období od ledna do září meziročně klesl o 1,5 procenta na 7,498 milionu vozů. Prodej Volkswagenu se podle dřívějších údajů snížil rovněž o 1,5 procenta a činil 7,43 milionu vozů. Třetí místo na trhu obsadila americká automobilka General Motors, jejíž prodej klesl o procento na 7,2 milionu vozů.
Za poklesem prodeje společnosti Toyota stála podle agentury AFP slabá poptávka na domácím trhu. Volkswagen se v poslední době potýká s poklesem prodeje v Číně, Rusku a Latinské Americe. Prodej německého podniku by navíc mohl negativně ovlivnit skandál kolem falšování údajů o emisích, který vypukl ve druhé polovině září.
Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.
Volkswagen přiznal, že do zhruba 11 milionů aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. Šéf závodní rady podniku Bernd Osterloh nicméně minulý týden uvedl, že skandál zatím neměl dopad na poptávku.
V prvním pololetí Volkswagen prodal 5,04 milionu vozů, zatímco Toyota pouze 5,02 milionu. Německý koncern se tak poprvé v historii dostal do čela světového automobilového trhu.
V celém loňském roce byla jedničkou na trhu Toyota, která prodala 10,23 milionu vozů. Volkswagen loni obsadil druhé místo s prodejem 10,14 milionu vozů, na třetí příčce byla GM s prodejem 9,92 milionu vozů.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist