Třetina cestovních kanceláří neposkytuje spotřebitelům řádné a pravdivé informace o podmínkách nabízených zájezdů a reklamací. Vyplynulo to z výsledků kontrol České obchodní inspekce ve třetím čtvrtletí. Celkem inspekce provedla 60 kontrol cestovních kanceláří a agentur, za pochybení vyměřila pokuty za 116 000 korun.

"Zejména klamavé informace o destinacích svědčí buď o neprofesionálním přístupu pracovníků cestovních kanceláří a agentur, nebo o úmyslném jednání," uvedl ústřední ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.

Přes 44 procent pochybení se týkalo reklamací. Šlo například o neposkytnutí informace o lhůtě k uplatnění reklamace, poskytnutí nepravdivé informace o délce této lhůty či o nedovolené jednostranné prodloužení zákonem stanovené lhůty k vyřízení reklamace. Použití nekalých obchodních praktik inspekce zjistila v devíti případech.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

"Takový postup prodávajícího je v rozporu s požadavky odborné péče a může spotřebitele přimět k rozhodnutí, které by v případě, že by byl náležitě informován, neučinil. Proto budeme v kontrolách pokračovat, a pokud to bude nezbytné, v opakovaných případech porušení povinností také zvyšovat sankce," dodal Bezecný.

Ve druhém čtvrtletí inspekce provedla 77 kontrol cestovních kanceláří a agentur, porušení předpisů zjistila ve 38 procentech případů.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist