Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto v listopadu dodala zákazníkům 89 tisíc vozů, což je meziročně o 1,4 procenta méně. Pokles prodejů způsobila napjatá situace na ruském trhu. V Rusku klesly prodeje Škody téměř o 39 procent. Dodávky zákazníkům Škody naopak rostly v západní a střední Evropě.

"Naše celosvětové prodeje zůstávají na vysoké úrovni. Těší nás i nadále velice pozitivní vývoj prodeje nových generací našich modelů. Po svém úspěšném vstupu na trh překonává Škoda Superb veškerá naše očekávání," uvedl člen představenstva firmy Werner Eichhorn.

V západní Evropě stouply v listopadu dodávky vozů Škoda o 1,8 procenta na 33 600 vozů, v Německu to bylo o 11,8 procenta na 13 600 vozů.

Ve východní Evropě mimo Rusko Škoda prodala 2900 aut, meziročně o 1,3 méně. Na celkově klesajícím ruském trhu prodala Škoda v listopadu 4700 vozů, což je meziročně o 38,7 procenta méně.

Ve střední Evropě si automobilka v listopadu polepšila o 16,8 procenta na 15 000 prodaných vozů. Na domácím českém trhu zvýšila v listopadu značka své prodeje o 18,3 procenta na 7700 prodaných aut.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Na svém největším trhu, v Číně, dodala Škoda v listopadu zákazníkům 26 800 vozů, a dosáhla tak úrovně loňského listopadu. Mladoboleslavská automobilka zde plánuje výrobu dvou nových modelů. V závodě v Šanghaji chce kromě již avizovaného sedmimístného SUV začít vyrábět další dva terénní modely.

V letošním prvním pololetí Škoda prodala 544 300 vozů, meziročně o 4,2 procenta více. Dosáhla tak nového prodejního rekordu za první pololetí. Provozní zisk za první pololetí zvýšila o 22,8 procenta na 522 milionů eur. Důvodem byl příznivý pohyb směnných kurzů a nižší náklady.