Jednou z největších změn v rámci podnikatelského prostředí a daňových předpisů v roce 2016 je kontrolní hlášení DPH. Výrazně se také mění pravidla pro účetnictví. Připravili jsme pro vás přehled schválených i plánovaných novinek, které podnikatele v příštím roce čekají.
1. Minimální mzda se zvýší
Podle vládního nařízení od začátku příštího roku vzroste minimální mzda. "Základní měsíční sazba minimální mzdy se ze současných 9200 zvýší na 9900 korun a základní hodinová sazba z 55 na 58,70 koruny," popisuje Klára Valentová, senior advokátka ze společnosti Vilímková Dudák & Partners. Vláda přitom chce v roce 2016 prosadit další navýšení minimální mzdy − od roku 2017 nejméně o 500 korun.
Zbývá vám ještě 95 % článku
Vyberte si přístup na míru
Předplatné Hospodářských novin
HN mini
45 Kč první dva měsíce
Od 3. měsíce 229 Kč
- Veškerý obsah
- Bez reklam
- Mobilní aplikace
HN měsíční
90 Kč první dva měsíce
Od 3. měsíce 329 Kč
- Veškerý obsah
- Bez reklam
- Mobilní aplikace
HN roční
3290 Kč za rok
2 měsíce zdarma
- Veškerý obsah
- Bez reklam
- Mobilní aplikace
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený.
Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte
předplatné.
Vyberte způsob sdílení