Americká internetová společnost Yahoo kvůli obavám z vysokých daní upravila plány na rozdělení podniku. Místo toho, aby oddělila podíl v čínské společnosti Alibaba Group Holding do samostatného podniku, jak původně plánovala, zvolí opačný postup a převede svůj majetek a závazky vyjma podílu v Alibabě na novou firmu.

Vzniknou tak dvě samostatné veřejně obchodované firmy. Akcie nové společnosti budou rozděleny mezi současné akcionáře Yahoo.

Tržní kapitalizace Yahoo se pohybuje kolem 35 miliard dolarů (864,5 miliardy korun). Hlavní podíl na této částce však mají majetkové účasti ve firmách Alibaba a Yahoo Japan. Hodnota zhruba 15procentního podílu v Alibabě činí více než 30 miliard dolarů, napsala agentura Reuters.

"Kromě našeho úsilí zvýšit hodnotu a snížit nejistotu pro investory bude konečné oddělení našeho podílu v Alibabě důležité pro pokračující transformaci našeho podnikání," uvedla v prohlášení generální ředitelka Marissa Mayerová.

Ostatní aktivity Yahoo zahrnují například webový vyhledávač nebo elektronickou poštu. Už delší dobu se však tyto aktivity potýkají s problémy a Mayerové se ani po více než třech letech ve funkci nepodařilo dosáhnout výraznějšího obratu v hospodaření podniku.

%insert_attachment[59500990] priloha.html%

Internetové aktivity Yahoo přitom dál patří k nejnavštěvovanějším službám na internetu a například v říjnu byly s 210 miliony návštěvníků podle společnosti comScore třetími nejnavštěvovanějšími internetovými stránkami ve Spojených státech. Firma pod vedením Mayerové investovala rovněž do reklamních technologií, on-line videa a softwaru pro mobilní zařízení, těm se ale nepodařilo pozici firmy výrazně pozvednout.

Yahoo patří ve svém oboru k průkopníkům a na konci 90. let to byl dominantní poskytovatel e-mailových účtů zdarma. Firmu ale později dohnala a nakonec i předehnala konkurence.