Němečtí výrobci luxusních automobilů Mercedes-Benz a Audi loni zvýšili prodej na nová rekordní maxima. Růstu značky Audi, která je součástí koncernu Volkswagen, nezabránil ani skandál kolem manipulací s emisními testy u naftových automobilů.
Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Twitteru.
Koncern Daimler v pátek oznámil, že celosvětový odbyt jeho luxusních aut Mercedes-Benz v loňském roce stoupl o 13,4 procenta na 1,87 milionu vozů. V Evropě odbyt mercedesů vzrostl o více než desetinu a v Číně téměř o třetinu. Čína se tak poprvé stala největším trhem této značky.
Automobilka Audi ohlásila zvýšení celosvětového prodeje o 3,6 procenta na 1,80 milionu vozů. V Evropě její prodej stoupl zhruba o pět procent a ve Spojených státech o 11 procent. V Číně však klesl o více než procento, napsala agentura Reuters.
Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s emisními testy. Skandál se týká rovněž více než dvou milionů vozů divize Audi.
Cílem automobilky Audi i rivala Mercedes-Benz je stát se ještě v tomto desetiletí jedničkou na světovém trhu s luxusními automobily. Tou je v současnosti německý konkurent BMW, který zatím údaje o loňském prodeji nezveřejnil.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist