Soukromý železniční dopravce Leo Express vloni přepravil téměř 1,1 milionu cestujících, meziročně o 210 000 více. Oznámil to v pondělí v tiskové zprávě.

Dlouhodobě ztrátový provoz černých vlaků, které začaly na lince mezi Prahou a Ostravou jezdit v listopadu 2012, se v posledním měsíci loňského roku poprvé dostal do zisku.

Dráhy uhájily cenovou válku s Leo Expressem. Rozhodnutí soudu je špatnou zprávou pro Jančuru i důvěru investorů - čtěte ZDE

"Příjmy z provozu vlakových jednotek a návazných autobusů převýšily nejen samotné přímé provozní náklady, čehož jsme dosáhli již půl roku po spuštění provozu, ale také náklady na odpisy a úroky z přijatých bankovních úvěrů," uvedl ředitel pro střední a východní Evropu Peter Koehler. Tržby dopravce se za loňský rok zvýšily o 35 procent na 260 milionů korun.

Leo Express v roce 2013 hospodařil se ztrátou 135 milionů korun při tržbách 193 milionů korun. Kromě železničního spojení mezi Prahou a Ostravou s odbočkou do Starého Města u Uherského Hradiště provozuje společnost ještě spojení do Košic a návazný autobusový spoj do ukrajinského Mukačeva.

Autobusové linky Leo Expressu dále jezdí z Ostravy do Krakova a z Prahy do Českého Krumlova přes České Budějovice.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist