Soukromý železniční dopravce Leo Express vloni přepravil téměř 1,1 milionu cestujících, meziročně o 210 000 více. Oznámil to v pondělí v tiskové zprávě.

Dlouhodobě ztrátový provoz černých vlaků, které začaly na lince mezi Prahou a Ostravou jezdit v listopadu 2012, se v posledním měsíci loňského roku poprvé dostal do zisku.

Dráhy uhájily cenovou válku s Leo Expressem. Rozhodnutí soudu je špatnou zprávou pro Jančuru i důvěru investorů - čtěte ZDE

"Příjmy z provozu vlakových jednotek a návazných autobusů převýšily nejen samotné přímé provozní náklady, čehož jsme dosáhli již půl roku po spuštění provozu, ale také náklady na odpisy a úroky z přijatých bankovních úvěrů," uvedl ředitel pro střední a východní Evropu Peter Koehler. Tržby dopravce se za loňský rok zvýšily o 35 procent na 260 milionů korun.

Leo Express v roce 2013 hospodařil se ztrátou 135 milionů korun při tržbách 193 milionů korun. Kromě železničního spojení mezi Prahou a Ostravou s odbočkou do Starého Města u Uherského Hradiště provozuje společnost ještě spojení do Košic a návazný autobusový spoj do ukrajinského Mukačeva.

Autobusové linky Leo Expressu dále jezdí z Ostravy do Krakova a z Prahy do Českého Krumlova přes České Budějovice.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru