Pátá největší pivovarnická společnost v Česku, skupina Pivovary Lobkowicz Group (PLG), loni sice vyrobila více piva než v roce 2014, utržila za něj ale méně.

Celkové výnosy skupiny za značky Platan, Lobkowicz, Klášter, Rychtář, Černá Hora, Uherský Brod, Ježek a Vysoký Chlumec za příjmy z prodejů nealkoholických nápojů a obchod s chmelem dosáhly loni 1,19 miliardy korun. Meziročně šlo o pokles o 1,2 procent. Na domácím trhu skupina značek jako je Černá Hora, Ježek nebo Lobkowicz rostla v tržbách meziročně o 4,6 procenta. Prodala pivo za 926 milionů korun.

Znatelně ovšem klesl vývoz. Meziročně o 20 procent na 192 milionů korun. "K celkové stagnaci tržeb dochází i přes růst celkových objemů prodeje a zdražení. Významným vlivem je pokračující přesun prodejů ze segmentu restauračních zařízení do segmentu řetězců," uvedla společnost jejímž majoritním vlastníkem je čínský investor Lapasan ve zprávě pro burzu.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Z vývozních trhů se firmě nedařilo především v Polsku a v Rusku. Tam dokonce klesl objem dodávek meziročně o polovinu. Na domácím trhu se podle informací PLG, jejíž akcie se obchodují na pražské burze, nejvíce dařilo značkám Klášter a Lobkowicz. Domácím prodejům pomohly i loni zřízené vlastní restaurace Šnyt, které PLG otevřela v Praze, Ústí nad Orlicí, Prostějově, Olomouci a v Brně.

Společnost ve zprávě trhu zároveň uvedla, že v prosinci na valné hromadě potvrdila nové členy dozorčí rady včetně zástupce evropské divize čínské společnosti CEFC Jaroslava Tvrdíka. Čínský trh, kde je PLG v poslední době velmi aktivní má být dál klíčovou investicí firmy. Informace o zisku společnost ve zprávě neuvedla.