Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto zaznamenala v prvním čtvrtletí i v samotném březnu nejlepší prodeje za 121 let historie firmy. V prvním čtvrtletí roku 2016 dodala zákazníkům 276 600 vozů, což je meziročně o 4,3 procenta více. Jen v březnu našlo zákazníky 106 300 škodovek, což je růst o 4,2 procenta, respektive 4200 vozů. Škoda za první tři měsíce roku 2016 výrazně rostla v Evropě a Číně, uvedla automobilka v dnešní tiskové zprávě.
"S nejlepším prvním čtvrtletím a nejlepším měsíčním výsledkem v historii automobilky navazuje Škoda na úspěšný vývoj prodejů v roce 2015. Náš růst v Číně a v Evropě i úspěch nové generace modelu Škoda Superb a modelů Fabia a Yeti nás pro příští měsíce naplňují optimismem. I nadále však zůstává napjatá situace na některých trzích, zejména v Rusku," řekl Werner Eichhorn, člen představenstva zodpovědný za oblast prodeje a marketingu.
V západní Evropě dodala Škoda v prvním čtvrtletí zákazníkům 115 000 vozů, což představuje meziroční nárůst o 8,5 procenta. V březnu se zvýšil odbyt o 6,4 procenta na 49 600 vozů. Tržní podíl značky Škoda zde dosáhl hodnoty 3,2 procenta. Na druhém největším trhu v Německu zaznamenala značka v březnu nárůst o 5,1 procenta na 16 300 vozů a v prvním čtvrtletí o 7,8 procenta na 38 900 vozů. Dvouciferného růstu dosáhla česká automobilka v březnu ve Francii, Belgii, Itálii, Irsku, Švédsku, Nizozemsku nebo Portugalsku.
Růst zaznamenala Škoda rovněž ve střední Evropě. V březnu prodala značka v tomto regionu 16 500 vozů - ve srovnání s březnem minulého roku to představuje nárůst o 8,1 procenta a 1200 vozů. V prvním čtvrtletí vzrostly dodávky zákazníkům o 6,8 procenta na 46 100 vozů, o 2900 více.
Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Twitteru.
Na domácím českém trhu vzrostl odbyt značky Škoda v březnu o devět procent na 8000 vozů a v prvním čtvrtletí o 8,3 procenta na 21 900 vozů. Také v Polsku, na Slovensku nebo ve Slovinsku dodala Škodovka v březnu více automobilů než ve stejném měsíci předchozího roku
Ve východní Evropě bez Ruska dodala automobilka v březnu 3000 vozů, tedy o 17,6 procenta a 500 aut více než ve stejném měsíci předchozího roku. V prvním čtvrtletí dodala značka svým zákazníkům 7400 vozů, což představuje nárůst o 6,8 procenta. Tržní podíl značky Škoda zde vzrostl ke konci března o 1,1 procentního bodu na osm procent
Stabilizace v Rusku i zlepšení v Číně
I přes nepříznivé rámcové podmínky na trhu se společnosti Škoda Auto v Rusku podařilo stabilizovat počet dodávek zákazníkům na 4800 vozech, v prvním čtvrtletí dodala česká automobilka 12 500 vozů. Podíl značky Škoda na ruském trhu činil v prvním čtvrtletí 4,2 procenta, stejně jako v loňském roce. Dvouciferného růstu dosáhla Škoda v březnu mimo jiné v Rumunsku, Bulharsku a v Bosně.
Na svém v celosvětovém měřítku největším trhu - Číně - si Škoda v březnu polepšila o 1,3 procenta na 25 600 vozů. V prvním čtvrtletí zvýšila firma své dodávky zákazníkům o 5,2 procenta na 75 400 vozů. Ke konci března činil tržní podíl automobilky v Číně 1,4 procenta. Vysokého růstu dosáhla Škoda v březnu v Izraeli, Tchaj-wanu nebo na Novém Zélandu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto loni dodala zákazníkům rekordních 1 055 500 vozů, meziročně o 1,8 procenta více. Letos firma představí nový model SUV, který zatím ukázala na ženevském autosalonu v podobě studie. Úspěchu automobilka dosáhla i letos v únoru, kdy prodala 78 800 vozů, což představovalo nejúspěšnější únor v historii podniku.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist