Švédskému výrobci domácích spotřebičů Electrolux vzrostl v prvním čtvrtletí zisk o 158 procent na 875 milionů švédských korun (2,6 miliardy korun). Firma připisuje zlepšení výsledků hlavně vyšší poptávce v Evropě a Severní Americe.
Electrolux je druhým největším výrobcem domácích spotřebičů na světě za americkou firmou Whirlpool. Kromě hlavní značky stejného jména vlastní také značky AEG, Zanussi a Frigidaire.
Příjmy však ve čtvrtletí klesly o tři procenta na 28,1 milionu švédských korun. Provozní zisk stoupl o 146 procent na 1,27 miliardy švédských korun a překonal odhady analytiků, kteří čekali zisk 975 milionů švédských korun.
Generální ředitel Jonas Samuelson uvedl, že v Evropě trh pokračuje v růstu a v Rusku se situace patrně stabilizovala na nízké úrovni. Na severoamerickém trhu firma dosáhla ve srovnání s loňským prvním čtvrtletím výrazného obratu.
Na výkon v Latinské Americe však má nadále negativní dopad vývoj kurzů a slabá ekonomika v regionu, napsaly agentury AP a Reuters.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist