Automobilce Škoda Auto v 1. pololetí vzrostl prodej o 4,6 procenta na 569 400 vozů. K rekordnímu výsledku přispěl dobrý vývoj na nejdůležitějších trzích, v Číně a Evropě, a také výrazný růst prodeje modelů Fabia, Superb a Yeti. V červnu dodala automobilka zákazníkům 98 800 aut, meziročně o 4,4 procenta více.

Podobně také německý automobilový koncern Volkswagen zvýšil v červnu odbyt osobních aut své stejnojmenné značky o 4,7 procenta na 492 800 vozů. Přestože za celé první pololetí dodala automobilka zákazníkům o 0,7 procenta vozů méně než před rokem, v Číně je Volkswagen, podobně jako Škoda Auto, populární a jeho prodej byl rekordní.

Výrazný růst prodeje zaznamenala Škoda v prvním letošním pololetí u modelu Superb, o více než 80 procent. Dodávky přesáhly 70 tisíc vozů. Nejprodávanějšího modelu Octavia automobilka prodala 219 500 kusů, meziročně o 1,9 procenta méně. Druhý nejprodávanější model Fabia našel 104 700 nových majitelů, což znamená nárůst prodeje o 14 procent. Také prodej modelu Yeti stoupl o téměř 12 procent.

"Prodejní rekord je výsledkem atraktivní modelové palety a skvělých výkonů celého našeho týmu," uvedl člen představenstva Škody Werner Eichhorn.

Například na největším trhu značky v Číně vzrostly dodávky v červnu téměř o 12 procent, pololetní růst přesáhl pět procent. V Rusku sice prodej za první pololetí mírně klesl z loňských 28 tisíc dodaných vozů na 26 900, v červnu však meziročně stoupl téměř o devět procent. Automobilka zde také oproti loňsku zvýšila tržní podíl, ve srovnání prvních pololetí je to téměř o 13 procent.

Na tuzemském trhu vzrostly v červnu dodávky vozů o sedm procent na 8200 vozů a v prvním pololetí o 7,9 procenta na 46 200 vozů.

Červnové prodejní výsledky zaznamenaly především zásadní navýšení prodeje u modelu Superb, automobilka dodala 12 600 vozů, meziročně o 108 procent více.

Automobilce v letošním prvním čtvrtletí vzrostl provozní zisk meziročně zhruba o 30 procent na 315 milionů eur (8,5 miliardy korun). Výsledky za pololetí zveřejní firma ve čtvrtek.

Volkswagen prosperuje na čínském trhu

Největší evropská automobilka Volkswagen za celé první pololetí dodala celosvětově 2,93 milionu vozů své hlavní značky Volkswagen, což bylo o necelé procento méně než před rokem. Odbyt v Číně byl ovšem rekordní.

HNBYZNYS NA FACEBOOKU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.

Na červnovém odbytu se podílel "zejména stabilní výkon v Evropě a solidní výsledky v Číně", uvedl člen představenstva značky Volkswagen zodpovědný za prodej a marketing Jürgen Stackmann. Podmínky na hlavních trzích byly podle něj ovšem náročné.

V Evropě automobilka dodala o 0,1 procenta více vozů Volkswagen než před rokem. Velký podíl měl na tom především odbyt ve střední a východní Evropě, kde se zvýšil o 8,8 procenta. V Rusku naopak odbyt o více než osm procent klesl. Pokles odbytu o více než jedno procento automobilka zaznamenala také na domácím trhu v Německu.

Odbyt se snížil rovněž v Severní Americe, přičemž ve Spojených státech se v červnu propadl o 21,8 procenta na 23 800 aut. Za celé první pololetí tam automobilka dodala distributorům o 14,6 procenta méně těchto aut než před rokem.

Německý koncern se v USA i dalších zemích světa potýká s následky rozsáhlého skandálu kolem měření emisí. V červnu v USA přistoupil na to, že za urovnání vládních a spotřebitelských žalob v této zemi zaplatí až 15,3 miliardy dolarů.

V Číně, což je nejdůležitější trh Volkswagenu, se odbyt v červnu meziročně zvýšil téměř o 24 procent. Za prvních šest měsíců roku tam firma dodala 1,39 milionu aut této značky, což je nový rekord.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist