Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto zvýšila v září meziročně prodej o 14,4 procenta, prodala 107 100 vozů. Jde o prodejně nejúspěšnější měsíc za celou více než stodvacetiletou existenci Škodovky. Oproti letošnímu srpnu prodala Škodovka v září o 26 400 vozů více. Velké přírůstky zaznamenala automobilka na svém klíčovém evropském trhu a v Číně, která je největším samostatným trhem. Škoda své prodejní výsledky zveřejnila ve středu v tiskové zprávě.

Nejprodávanějším modelem zůstává Octavia, kterých v září Škodovka prodala 40 900 kusů. Meziročně se její prodej zvýšil o 12,4 procenta.

Druhým nejúspěšnějším modelem je Fabia s 19 800 prodanými kusy, což je oproti září 2015 o 1,1 procenta více. Za ní je v závěsu s 19 700 kusy Rapid, jehož prodeje meziročně vzrostly o 30 procent. Na čtvrtém místě v četnosti prodejů se umístil Superb s 13 500 kusy, což meziročně znamená o 101,2 procenta více.

Modelu Yeti prodala společnost 8600 kusů, zde ale zaznamenala meziroční propad o 18,6 procenta. Podobně je na tom Citigo s 4600 prodanými kusy, meziročně klesl prodej o 0,6 procenta.

"Těší nás, že i v září pokračoval pozitivní trend minulých měsíců i to, že naše mladá a moderní modelová paleta je na trzích úspěšná,“ řekl člen představenstva Škody Auto Werner Eichhorn.

V západní Evropě prodala Škodovka v září 45 800 vozů, meziročně tedy o 4,8 procenta více. Ve velké části zemí rostly prodeje o více než 10 procent, a to ve Francii o 12 procent, v Itálii o 24,4 procenta, v Belgii o 14,1 procenta, ve Švýcarsku o 14,9 procenta, ve Španělsku o 17,7 procenta a Finsku o 27,3 procenta.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Růst prodejů zaznamenala Škoda i v Německu, kde se prodeje zvýšily o 6,2 procenta, ve Velké Británii o 7,2 procenta, ve Švédsku o 8,1 procenta a v Irsku o 1,7 procenta. Ve střední Evropě prodala Škoda Auto 15 100 vozů, meziročně jde tedy o nárůst 13,7 procenta. Na českém trhu zaznamenala Škodovka růst o 13,2 procenta na 7000 vozů.

Na trzích východní Evropy mimo Ruska prodala v září Škodovka 3100 vozů, což představuje nárůst 6,4 procenta. V Rusku stouply prodeje o 4,9 procenta na 4800 vozů.

V Číně zaznamenala Škoda Auto nejlepší měsíc v celé historii, meziroční nárůst činil 34,4 procenta, celkem v Číně prodala firma 32 000 vozů. Rostoucí prodeje zaznamenala Škodovka i v Izraeli a Turecku. V Turecku vzrostly prodeje o 73 procent na 2100 vozů. V Izraeli prodala Škoda Auto 1600 vozů, meziročně je to o 63,4 procenta více.

Škoda Auto prodala v roce 2015 více než milion vozů. Provozuje tři výrobní závody v České republice – v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí. Vyrábí i v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále také na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává 26 600 lidí.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist