Jedna z největších nápojářských firem působících v Česku, pobočka amerického koncernu PepsiCo, vykázala za rok 2016 ztrátu ve výši téměř devíti milionů korun. V roce 2015 to bylo 33 milionů korun. Firmě v roce 2016 spolu se snížením ztráty zároveň vzrostl čistý obrat na 2,4 miliardy korun, meziročně šlo asi o desetiprocentní nárůst. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti za rok 2016, kterou mají HN k dispozici.

Zpráva také uvádí, že u většiny produktů PepsiCo, mezi něž patří limonády Pepsi nebo například vody a džusy Toma a další značky, rostl jejich tržní podíl v dané kategorii. "Nárůst prodejů zvýšil tržní podíl solených pochutin Lays na 22 procent," upozorňuje PepsiCo na svou v tuzemsku nejdynamičtěji rostoucí kategorii.

Konkurenční společnosti Coca-Cola HBC Česko a Slovensko loni klesl meziročně zisk o pětinu na 287,7 milionu korun. Čistý obrat se snížil o 188 milionů na 5,81 miliardy korun. Dalšímu z konkurentů, skupině Kofola, loni klesly tržby o 190 milionů korun na zhruba sedm miliard. Provozní zisk klesl meziročně o 48 milionů na 541 milionů korun.

Společnost PepsiCo má továrnu na výrobu nápojů v Praze, kde v roce 2016 velkou část kapacit použila na zásobování i slovenského a maďarského trhu. Více než polovinu exportu, 362 milionů korun, tak představovalo Slovensko. Do Maďarska bylo pak dodáno zboží za 286 milionů korun.

PepsiCo v Česku investovala v uplynulém období zejména do marketingu, ať už jde například o sponzoring české fotbalové reprezentace či rozsáhlé cenové promoce na vybrané značky a výrobky. K tomu spustila novou nákladnou stáčecí linku. Právě tyto výdaje stojí podle firmy za tím, že pokračovala se záporným účetním hospodářským výsledkem. K tomu s rozšiřováním výroby přibírá nové zaměstnance. V českém zastoupení PepsiCo nyní pracuje přes 430 lidí.

"Letos jsme na domácím trhu pokračovali v podobném tempu růstu. V příštím roce budeme vyšší investice směrovat zejména do marketingové podpory produktů reflektujících trend poptávky po zdravějších nápojích a potravinách," uvedl Josef Neumann, generální ředitel PepsiCo ČR s tím, že jde zejména o vody a džusy Toma, ledové čaje Lipton nebo sportovní nápoj Gatorade.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist