Čína a Norsko zůstávají na počátku letošního roku hnací silou trhu s elektrickými auty. V Číně se v prvním čtvrtletí prodalo 142 445 elektrických aut, což představuje meziroční nárůst 154 procent. Podíl elektrických aut na celkovém prodeji nových vozů se tak zvýšil z 0,8 procenta na dvě procenta.

V Norsku se prodej nových elektrických aut zvýšil o 20 procent na 161 821 vozů a jejich podíl na celkovém prodeji nových aut stoupl na rekordních 47,9 procenta z 35,3 procenta. Vyplývá to ze studie nezávislého německého institutu pro automobily a mobilitu CAM.

"Čína a Norsko jsou výjimečné jevy v elektromobilitě," uvedl vedoucí studie Stefan Bratzel. Norsko je ukázkou toho, jak rychlý může být obrat v oblasti pohonných technologií. Institut očekává od roku 2020 prudký nárůst prodeje elektrických aut na důležitých automobilových trzích.

Druhým největším trhem s elektrickými vozy podle počtu prodaných aut jsou Spojené státy. V prvním čtvrtletí zde prodej stoupl o 32 procent téměř na 54 000 vozů. Podíl těchto vozů na celkovém prodeji stoupl na 1,3 procenta z jednoho procenta, což je však stále relativně nízká úroveň, upozornil CAM.

Obliba elektrických aut roste také v jiných zemích včetně Německa. Právě německé automobilky jsou již dlouho kritizovány, že v oblasti elektrických aut jsou příliš pomalé a spoléhají především na naftu. V prvním čtvrtletí prodej nových elektrických aut v Německu stoupl o 70 procent na 17 549 vozů a jejich podíl na celkovém prodeji činil dvě procenta, napsala agentura DPA.

 

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist