O prodeji nebo investorovi nechce ani slyšet, zato se rozhlíží po evropských trzích. Zakladatel a majitel pánské oděvní firmy Ladislav Blažek plánuje prodávat ve Skandinávii nebo Irsku. "Česká republika a Praha mají ve světě stále lepší a lepší jméno, tak snad nám to nikdo nezkazí," říká v rozhovoru pro HN Ladislav Blažek. Z neúspěšného pokusu prodávat v Polsku se poučil – nyní chce v cizině uspět přes on-line prodej.

Ladislav Blažek firmu zaměřenou na pánskou formální i volnočasovou módu založil před 25 lety. Za tu dobu z ní vybudoval největšího českého prodejce oblečení, který má přes tři desítky vlastních prodejen.

Podle poslední účetní uzávěrky jste utržili přes půl miliardy. Bylo to podle vašeho očekávání?

Ano, měli jsme rekordní rok a přesáhnout půl miliardy bylo naším cílem. Jsem rád, že se nám to navíc povedlo v roce, kdy jsme slavili 25 let od založení firmy.

Loni se dařilo téměř všem firmám. Svezli jste se na tomto trendu, nebo se u vás událo něco výjimečného?

Částečně jsme se svezli. Nálada zákazníků je dobrá. Nicméně výsledky určitě ovlivnila také naše nová kampaň, kolekce vytvořená novým designérským týmem nebo spolupráce s firmami Cerruti a Loro Piana. Vliv má i vzhled našich prodejen, kde jsou klidové zóny a zákazníci se tam cítí dobře. Zboží také nabízíme v ucelených outfitech, ne jenom po kusech, nebo si muži mohou vybrat oblek s rozdílnou velikostí saka a kalhot. Novinkou minulého roku se také stala nová služba došití požadované velikosti obleku v případě, že již byla vyprodána.

Před rokem a půl jste v HN mluvil o plánech jít do zahraničí. Podařilo se vám to?

Zahraničí se nám trochu zpozdilo. Nyní připravujeme komplexní nový e-shop. Bude v prvé řadě cílit na zahraniční trhy, tedy Evropu. Jde o velice technologicky náročnou věc, a proto naši dodavatelé nabrali skluz.

Kdy to bude?

Vypadá to na konec roku. Lidé po celém světě hledají alternativní módu. Zákazníci jsou globálních značek přejedení. Myslím si, že to by nám mohlo pomoci.

Nebojíte se zahraničí? Polsko se vám v minulosti přece jen nepovedlo.

Nebojím. V Polsku jsme do toho šli postaru. Začali jsme velkými investicemi do kamenných prodejen a maloobchodní sítě. Teď jdeme přes on-line a ten je o něčem jiném. Díky němu se trh dá testovat za menší náklady a můžeme rychleji reagovat.

Zbývá vám ještě 70 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 179 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se