O prodeji nebo investorovi nechce ani slyšet, zato se rozhlíží po evropských trzích. Zakladatel a majitel pánské oděvní firmy Ladislav Blažek plánuje prodávat ve Skandinávii nebo Irsku. "Česká republika a Praha mají ve světě stále lepší a lepší jméno, tak snad nám to nikdo nezkazí," říká v rozhovoru pro HN Ladislav Blažek. Z neúspěšného pokusu prodávat v Polsku se poučil – nyní chce v cizině uspět přes on-line prodej.

Ladislav Blažek firmu zaměřenou na pánskou formální i volnočasovou módu založil před 25 lety. Za tu dobu z ní vybudoval největšího českého prodejce oblečení, který má přes tři desítky vlastních prodejen.

Podle poslední účetní uzávěrky jste utržili přes půl miliardy. Bylo to podle vašeho očekávání?

Ano, měli jsme rekordní rok a přesáhnout půl miliardy bylo naším cílem. Jsem rád, že se nám to navíc povedlo v roce, kdy jsme slavili 25 let od založení firmy.

Loni se dařilo téměř všem firmám. Svezli jste se na tomto trendu, nebo se u vás událo něco výjimečného?

Částečně jsme se svezli. Nálada zákazníků je dobrá. Nicméně výsledky určitě ovlivnila také naše nová kampaň, kolekce vytvořená novým designérským týmem nebo spolupráce s firmami Cerruti a Loro Piana. Vliv má i vzhled našich prodejen, kde jsou klidové zóny a zákazníci se tam cítí dobře. Zboží také nabízíme v ucelených outfitech, ne jenom po kusech, nebo si muži mohou vybrat oblek s rozdílnou velikostí saka a kalhot. Novinkou minulého roku se také stala nová služba došití požadované velikosti obleku v případě, že již byla vyprodána.

Před rokem a půl jste v HN mluvil o plánech jít do zahraničí. Podařilo se vám to?

Zahraničí se nám trochu zpozdilo. Nyní připravujeme komplexní nový e-shop. Bude v prvé řadě cílit na zahraniční trhy, tedy Evropu. Jde o velice technologicky náročnou věc, a proto naši dodavatelé nabrali skluz.

Kdy to bude?

Vypadá to na konec roku. Lidé po celém světě hledají alternativní módu. Zákazníci jsou globálních značek přejedení. Myslím si, že to by nám mohlo pomoci.

Nebojíte se zahraničí? Polsko se vám v minulosti přece jen nepovedlo.

Nebojím. V Polsku jsme do toho šli postaru. Začali jsme velkými investicemi do kamenných prodejen a maloobchodní sítě. Teď jdeme přes on-line a ten je o něčem jiném. Díky němu se trh dá testovat za menší náklady a můžeme rychleji reagovat.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru