Letos oznámený obchod mezi českými, slovenskými a maďarskými pobočkami americké společnosti PepsiCo s Karlovarskými minerálními vodami (KMV) dostal povolení úřadů pro ochranu hospodářské soutěže ve všech třech zemích.
Poslední razítko od českého antimonopolního úřadu získaly KMV, které se tak staly nabyvatelem všech zdejších aktiv PepsiCo, tento týden.
Podle Pavla Nováka, který KMV mediálně zastupuje, je obchod po právní i finanční stránce vypořádaný, nyní se začne s provozním spojováním. ÚOHS se nákupem zabýval od dubna. PepsiCo CZ s.r.o. byla dosud součástí mezinárodní společnosti PepsiCo Inc.
KMV o sobě nyní tvrdí, že jsou největším distributorem nealkoholických nápojů ve střední Evropě. Společnost se značkami jako Mattoni, Magnesia, Aquila, Poděbradka a dalšími má nyní celkem 11 závodů, z toho sedm v Česku, zaměstnává 2400 zaměstnanců a její roční obrat představuje zhruba 12,5 miliardy korun.
"Akvizice bude formálně dokončena v následujících měsících," uvedl majitel KMV Alessandro Pasquale. S tím by měla přijít na řadu i nová strategie pro společný podnik. Převzetím poboček PepsiCo získaly KMV tři firmy, které mají dohromady zhruba 900 zaměstnanců a dva výrobní závody.
Cenu ani jedna strana nezveřejnila. KMV na koupi aktivit PepsiCo využila úvěrové financování bank ČSOB, České spořitelny a Evropské banky pro obnovu a rozvoj. Jako poradci asistovaly u akvizice Raiffeisen, Deloitte a advokátní kancelář Kocián, Šolc, Balaštík.
Majitel Mattoni roste, pomáhá horké léto. Po spojení s PepsiCo propouštění nechystá
K dosavadní orientaci především na segment vod přibude KMV několik značek především limonád jako Pepsi, Mirinda, 7Up, ale také třeba značka slaných pochutin Lay’s. Portfolio PepsiCo distribuují KMV už několik let také v Bulharsku. V dřívějším rozhovoru pro HN Pasquale uvedl, že limonády pomohou otevřít nové obchodní možnosti celé skupině především v restauracích.
Česká PepsiCo se loni po dvou letech ve ztrátě dostala do zisku 654 tisíc korun. Tržby vzrostly meziročně zhruba o 355 milionů na 2,75 miliardy korun.
Jedním z prvních efektů spojení KMV a PepsiCo v regionu by mělo být stěhování kanceláří KMV z dosavadní pražské centrály firmy na Mariánském náměstí do nových větších prostor na Palmovce. Tam by se měli přistěhovat i zaměstnanci PepsiCo, kteří dosud seděli u výrobního závodu v pražských Vysočanech.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist