Automobilka Škoda Auto v úterý ve svém hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi slavnostně otevřela nový automatický sklad menších dílů. Díly tady uskladňují a vyskladňují roboty, převzaly tak fyzicky náročnou práci a uleví zaměstnancům. Škoda do skladu investovala zhruba osm milionů eur (asi 200 milionů korun).

Díky automatizaci se zvyšuje preciznost práce, zrychluje se logistika a minimalizuje chybovost. Lidé se mohou místo náročné práce věnovat dalším úkonům, jako je skenování štítků nebo pohyb malých přepravek na příjmu a výdeji zboží.

Automatický sklad zvýší efektivitu logistiky menších dílů. Dnes otevřený sklad je již druhým skladem menších dílů, který automobilka provozuje. Srovnatelný sklad má automobilka již zhruba rok v Kvasinách. Menší díly naskladňují roboty a přepravují je ze skladu přímo na montážní linky. Na linku tedy přichází přesně v tom pořadí, v jakém budou montovány.

"Loni se nám podařilo procesy ve výrobní logistice v závodě Kvasiny podstatně zlepšit. S novým automatickým skladem menších dílů teď zvýšíme na novou úroveň i efektivitu procesů v našem hlavním výrobním závodě. Sklad menších dílů v Mladé Boleslavi je výrazně větší a širší a díky moderní technice v duchu principů Průmyslu 4.0 také optimálně připravený pro budoucí požadavky na výrobu automobilů," řekl člen představenstva společnosti Škoda Auto Michael Oeljeklaus.

Nový sklad má plochu 2000 metrů čtverečních, vejde se do něj 71 000 speciálních malých přepravek. Do 14 metrů vysokých regálů se za hodinu naskladní až 580 těchto malých plastových přepravek, stejný počet se za stejnou dobu stihne i vychystat. Dva roboty díly naskladňují, dva další se starají o vyskladňování. Další roboty se pak starají o přepravu přímo na montážní linky. Sklad v Kvasinách je menší, nabízí místo pro 45 000 malých přepravek.

Automatický sklad reaguje v reálném čase na požadavky z výroby. "Sběr požadavků z linky probíhá on-line, systém na to reaguje, sestavuje virtuální podoby vozíku a pak tyto vozíky přes robotické výstupy vychystává," řekl koordinátor projektu automatického skladu malých dílů David Vostrý.

Škoda loni dodala na světový trh 1,2 milionu vozů. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává více než 35 000 lidí a je aktivní na více než 100 trzích.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist