Nejlepší zkušenost mají zákazníci s výrobcem kosmetiky Manufaktura, následuje Teta drogerie a Equa bank. Uvádí to druhý ročník studie poradenské společnosti KPMG, ve které více než 5000 lidí hodnotilo 192 komerčních značek a 14 organizací ve veřejném sektoru.
Na vysokých místech se umístila také Fio banka a prodejce šperků Pandora. Do první desítky se pak ještě dostala Ikea, Air Bank, síť cukráren Hájek, knihkupectví Neoluxor a módní e-shop Zoot.
Zákazníci museli mít kontakt se značkou v posledním půl roce, jen znalost značky pro zařazení do studie nestačila.
Studie hodnotila firmy v šesti oblastech - personalizaci, integritě, očekávání, řešení problémů, času a úsilí a v empatii. Stěžejní pro zákaznické hodnocení je podle studie v ČR férový přístup (integrita), důležitost roste u personalizace.
"Výsledky potvrzují, že v Česku přibývá značek, jež kladou na zákaznickou zkušenost větší váhu. Roste počet těch, které si dobře uvědomují, že je nutné dívat se na celé podnikání očima klienta," uvedl Tomáš Potměšil z KPMG. Podle studie je i přes postupující digitalizaci nadále důležitý lidský element.
Podobné výsledky jako v ČR ohledně důležitosti jednotlivých pilířů jsou i v Polsku, na Slovensku podle Potměšila vede personalizace.
Firmy, u kterých mají klienti dobrou zákaznickou zkušenost, rostou několikanásobně rychleji než konkurence. Podle Potměšila se pak dá zvýšit cena prodávaných produktů. Mezi obory jsou podle studie zákazníci nejspokojenější s gastronomickými zážitky, dále pak s nepotravinovým maloobchodem. Nejhůře mezi obory dopadly energetické služby. V hodnocení veřejného sektoru vnímali zákazníci pozitivně státní hrady a zámky a Národní divadlo v Praze.
Značka Manufaktura byla založena v roce 1991, vlastní ji firma Český národní podnik. Nyní má 43 obchodů v ČR a 11 poboček na Slovensku, provozuje český a slovenský e-shop. Ve firmě, která je známá jako výrobce domácí kosmetiky a sortimentu pro domácí lázně, pracuje přes 300 lidí.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist