Na začátku byl Amazon prodejcem knih, postupem let se ale firma rozšiřovala a dnes zasahuje téměř do všech hospodářských odvětví. Firma miliardáře Jeffa Bezose je natolik všudypřítomná, že o ní mluví byznysmeni po celém světě. Mohou s ní totiž soutěžit nebo spolupracovat, přehlížet Amazon je ale dnes pro podnikatele skoro nemožné, píše server Quartz.

"Když si vezmete téměř jakékoliv průmyslové odvětví, vždycky bude nějaká jeho část soutěžit s Amazonem," říká šéf reklamní firmy The Trade Desk Robert Perdue. "Na světě není společnost, která by se alespoň na nějaké úrovni nemusela obávat Amazonu," dodává.

Firma je kromě prodeje na internetu aktivní v oblasti logistiky, cloudových služeb, ukládání dat, hardwaru, umělé inteligence, automobilového průmyslu, robotiky, módy, ale i třeba zdravotní péče. Zkrátka oblastí, kam zatím Amazon nedosáhl, rychle ubývá.

V roce 2016 vedoucí zaměstnanci jiných firem veřejně zmínili Amazon v 1600 případech, minulý rok to podle měření společnosti Sentieo bylo už 2300 zmínek. Název firmy používají v různých kontextech, pro někoho je konkurencí, pro jiného obchodním partnerem.

"Používání našeho cloudu je stejně jednoduché jako u Amazonu, ale máme ambice být lepší," byla jedna ze zmínek o Amazonu z úst Larryho Ellisona, ředitele výrobce podnikových softwarů Oracle.

"Díky Amazonu jsme získali bezkonkurenční přístup ke stovkám milionů potenciálních nových zákazníků," říká naopak Matthew Levatich, ředitel výrobce motocyklů Harley-Davidson, který zvolil cestu spolupráce s Amazonem.

Zbývá vám ještě 60 % článku

Co se dočtete dál

  • Proč spolupráce s Amazonem nemusí být vždy výhodná?
  • Kde všude se dá setkat s Amazonem?
  • Proč se jméno firmy skloňuje ve zdravotnictví víc než slovo "pohotovost"?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se