Diskonty Lidl v ČR vykázaly ve finančním roce 2017/2018 rekordní zisk před zdaněním 5,1 miliardy korun, meziročně o 27 procent více. Díky růstu tržeb o pětinu na 52,3 miliardy poskočil řetězec ze čtvrtého na druhé místo žebříčku největších tuzemských obchodníků, za Kaufland. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti.

Lidl loni očekával, že spuštění vlastního e-shopu v roce 2017 se výrazně promítne do obratu. Zájem zákazníků předčil očekávání. Velká poptávka je po módě a sportovním textilu.

Společnost letos plánuje vytvořit v ČR více než 700 nových pracovních míst, stejně jako loni. "V loňském roce jsme vytvořili více než 700 nových pracovních míst, a to jak díky aktivní podpoře zkrácených úvazků, tak i díky novým prodejnám. V loňském obchodním roce jsme jich otevřeli sedm a několik jich plánujeme i pro tento rok. V roce 2019 tak nabídneme přibližně 700 nových pracovních míst," uvedl tento týden ředitel společnosti Pavel Stratil.

Diskont má v Česku 243 prodejen a loni zaměstnával 6267 pracovníků. Asi 80 procent sortimentu prodává pod privátní značkou. Řetězec patří mezi největší tuzemské obchodníky spolu s firmami Tesco, Kaufland, Ahold a Penny Market. Lidl s Kauflandem patří do německé maloobchodní skupiny Schwarz.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist