Pandemie koronaviru zamávala mnohými byznysovými jistotami. Nemálo firem muselo narychlo zakládat e-shopy, aby vůbec přežily. A možná i větším hráčům na trhu došlo, že sféra e-commerce bude čím dál důležitější.

Pokud ale chcete uspět, není to jen o tom, založit si rychle jednoduchý e-shop (to zvládnete v takzvaném krabicovém systému i za hodinu), ale vymyslet strategii, která bude obchodně fungovat. "Loni nakoupilo on-line více než 90 procent internetové populace starší 15 let. Takže vy už prakticky nemáte koho zobchodovat, můžete jen přetáhnout zákazníky z jiných obchodů. Česko zároveň předběhlo Velkou Británii v podílu transakcí přes mobil, proběhlo tak 54 procent transakcí. V tom jsme přitom vždy pokulhávali a teď jsme první v Evropě," říká Lukáš Havlásek, CEO přední české vývojářské společnosti Shopsys, která vytváří velké e-shopy na míru. "Musíte proto přijít s opravdu dobrým technickým řešením nebo vymyslet něco originálního, abyste uspěli," radí Havlásek, jehož firma začínala tvorbou malých, krabicových e-shopů a přes střední se dostala až k těm úplně největším komplexním řešením.

Společně s Lukášem Havláskem jsme dali dohromady pět bodů, které byste si měli přečíst, než si založíte e-shop:

Univerzální šablona, nebo řešení na míru

Nejdříve si rozmyslete, co chcete prodávat, jestli budete mít cílovou skupinu a co můžete zákazníkům nabídnout jiného než konkurence. Pokud vám stačí jednoduchý e-shop, jste jednotlivec nebo malá firma, zvolte univerzální řešení a otevřete si e-shop v takzvaném krabicovém systému na některé z platforem, jež tyto služby nabízí. Je to vlastně pronájem šablony, kterou si můžete různě upravovat podle vlastních požadavků. 

Typický model je, že si jako malá firma rozjedete krabicový e-shop, ten vám dobře funguje, máte tam celou řadu modulů, kterými lze doplnit funkce a hezky prodáváte. Nicméně vám roste obrat, přibývají uživatelé a najednou potřebujete od e-shopu více. Pak byste se měli začít poohlížet po řešení na míru.

Střední e-shopy a omnichannel řešení

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.