V americkém Kongresu probíhá jednání o zákonu, který by umožnil mediálním domům kolektivně vyjednávat o příjmech z reklam s platformami, jako jsou Facebook a Google. Za poslední dekádu zanikly stovky novin jen ve Spojených státech také kvůli tomu, že většina těchto příjmů skončí u velkých technologických společností navzdory tomu, že tento obsah dodávají média. Zmíněný zákon má v – jinak rozdělených – Státech mimořádnou podporu republikánů i demokratů. Ve prospěch médií svědčil na jednání protimonopolního podvýboru také prezident Microsoftu Brad Smith.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se