Šéf německého automobilového koncernu Volkswagen Herbert Diess se v úterý snažil rozptýlit obavy zaměstnanců z propouštění. Podle agentury DPA mimo jiné prohlásil, že neexistuje žádný plán na zrušení 30 tisíc pracovních míst. Německý list Handelsblatt minulý měsíc s odvoláním na Diessovu prezentaci pro dozorčí radu informoval, že Volkswagen uvažuje o zrušení těchto pracovních míst, aby snížil náklady a zvýšil konkurenceschopnost.

Na konci loňského roku měl Volkswagen po celém světě více než 665 tisíc zaměstnanců. Koncern má 124 továren, z toho 72 v Evropě. Jeho součástí je také česká Škoda Auto.

Volkswagen nyní pracuje na rozšiřování výroby elektromobilů, jeho cílem je vystřídat v čele globálního trhu s elektromobily amerického konkurenta Tesla. Reformy v podniku však vyvolávají obavy o pracovní místa a vytvářejí napětí mezi vedením a závodní radou.

Diess v úterý prohlásil, že koncern v příštích letech neplánuje žádné rušení pracovních míst ve formě nového úsporného programu. Volkswagen podle něj nicméně hledá způsoby, jak zvýšit efektivitu práce. „Nejde primárně o rušení pracovních míst. Jde o to být konkurenceschopný,“ zdůraznil šéf Volkswagenu.

Koncern Volkswagen se nyní podobně jako další automobilky potýká s nedostatkem čipů pro výrobu automobilů. „Bohužel ani v příštím roce nebudeme schopni vyrobit všechny automobily, které bychom vyrobit mohli,“ uvedl dále Diess. Kvůli nedostatku čipů letos musela omezovat výrobu také Škoda Auto.

Nový závod na výrobu Trinity

Volkswagen plánuje postavit poblíž centrály ve Wolfsburgu na zelené louce závod na výrobu svého zbrusu nového elektromobilu Trinity. Rozhodnutí ještě musí schválit dozorčí rada společnosti. Projekt má podle agentury DPA konkurovat americké Tesle, která brzy otevře svou velkou továrnu poblíž Berlína.

Největší evropský výrobce vozů plánuje vyrábět elektrický sedan Trinity od roku 2026. Výstavba závodu podle odhadů z kruhů koncernu vyjde nejméně na několik set milionů eur.

Trinity má být kompletně přepracovaný systém vozidla, ve kterém budou použity nejmodernější elektrické pohony i software schopný do velké míry samoprogramování, síťování a technologie autonomního řízení od VW. K tomu značka využije platformu s názvem SSP, ke které by měly získat přístup i dceřiné společnosti.

Volkswagen nyní pracuje na rozšiřování výroby elektromobilů, jeho cílem je vystřídat v čele globálního trhu s elektromobily amerického konkurenta Tesla. Reformy v podniku však vyvolávají obavy o pracovní místa a vytvářejí napětí mezi vedením a závodní radou.

"Konkurenční tlak se zvyšuje – v neposlední řadě přímo před našimi dveřmi. Musíme Wolfsburg připravit na budoucnost už nyní.... Produkční doba deset hodin na výrobu jednoho auta je uskutečnitelná," řekl šéf stejnojmenné hlavní značky Volkswagenu Ralf Brandstätter. O záměru VW být schopen vyrobit jeden vůz za deset hodin, což je i cílem Tesly, hovořil už dříve šéf firmy Herbert Diess.