Internetové obchody mají za sebou čtvrtletí, v němž jejich tržby klesly, což se naposledy stalo během recese v roce 2009. Nedaří se však hlavně velkým hráčům, tvrdí výkonný ředitel společnosti Shoptet Samuel Huba. „Mnozí totiž přepálili svá očekávání a zároveň se nepřizpůsobili nové realitě. Tím myslím hlavně neskutečně akcelerující inflaci.“ Menším společnostem se naopak podle Huby na začátku roku dařilo. Firma Shoptet pomáhá s budováním a správou internetových obchodů, kterých má v portfoliu přes třicet tisíc. 

HN: Nenaráží trh e-commerce na limity, když během 1. čtvrtletí došlo k poklesu tržeb?

Ta čísla vypadají možná dramaticky, ale realita je jiná. Aktuálně tvoří e-commerce necelých patnáct procent tržeb celého retailu. Do roku 2030 se dostane zhruba na čtvrtinový podíl. Už z toho je patrné, že je stále kam růst. Nesmíme také zapomenout, že čísla reflektují i to, že kvůli problémům s dodavatelskými řetězci stále mnohé sezonní zboží pořádně neseženete. Ať už jde o kola, vybavení na zahradu nebo do domu. Do statistiky se promítlo i to, že lidé nemohou některé věci sehnat, tudíž zde chybí i ta potenciální útrata.

HN: Nepřešla část zákazníků z internetového prostředí, kde musela nakupovat během lockdownů, zpět do kamenných prodejen? Nemůže jít o dlouhodobý trend?

Část zákazníků určitě nakupuje ve svých oblíbených obchodech. O tom není pochyb. My tady v tomto ohledu vidíme dva trendy. Předně špatné výsledky v uplynulých měsících vykazují zejména velké řetězce a značky. Mnohé totiž přepálily svá očekávání a zároveň se nepřizpůsobily nové realitě. Tím myslím hlavně neskutečně akcelerující inflaci, která zaskočila mnohé. A všechny tyto problémy z poslední doby postupně dobíhají a veřejně prosakují.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 60 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.