Poptávka Čechů po elektroautech roste. Boom je dobře vidět na prodejích nových Tesel, jen za prvních pět měsíců letošního roku se jich prodalo 616, téměř o tisíc procent více než za stejnou dobu loni. Ne každý si ale může dovolit pořídit nové elektroauto, zájem Čechů se proto přesouvá i do autobazarů. Teslu z druhé ruky si do konce května pořídilo 248 lidí.
Řada zákazníků se přitom stále obává, jak takové ojeté elektroauto vypadá. Strach mají především o to, jak dlouho jim vydrží jeho baterie. Obavy jsou to ale mnohdy plané. Marek Dvořák, manažer výkupu ve start-upu Carvago, který napříč Evropou ověřuje v autobazarech ojeté vozy a následně je doporučuje a prodává zákazníkům, tvrdí, že stav ojetých elektroaut je v porovnání s těmi se spalovacím motorem o poznání lepší. Expert také říká, že s postupným zaplňováním trhu s ojetými elektroauty pomalu padá i jejich cena.
Jak vypadají auta při výkupu od dealerů?
Při výkupu auta děláme standardní prohlídku a základní diagnostiku, celý proces je řízený naší aplikací CarAudit. Elektromobil není technologicky složitější než běžný vůz se spalovacím motorem. Naopak, množství součástek je až o dvě třetiny menší. Auta, která prohlížíme pro naše zákazníky, mají poměrně nízký nájezd i stáří, proto je i jejich stav většinou nadstandardně dobrý v porovnání s auty se spalovacím motorem.
Jak stará jsou tedy elektroauta, která běžně vykupujete?
Trh s ojetými elektroauty je stále relativně v plenkách, proto se obchodují většinou auta se stářím tří až čtyř let. Výjimkou jsou starší Tesly bodující doživotním nabíjením zdarma a BMW i3, které je velice populární pro městskou přepravu. Kromě baterie se při prohlídce věnuje zvýšená pozornost i brzdovému systému, naprostá většina elektromobilů brzdí rekuperací. A ve specifických podmínkách mají některé vozy brzdy trpící na korozi kvůli absolutnímu nevyužití.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist