S drobným zpožděním se v Praze v pátek otevírá první pobočka velkého amerického fastfoodového řetězce Popeyes. V Domě módy v horní části Václavského náměstí vznikla konkurence pro zavedenou trojici silných značek rychlého občerstvení, tedy McDonalds, KFC a Burger King.

„Dvoupatrová restaurace v horní části Václavského náměstí bude naší vlajkovou lodí, tomu odpovídá i téměř 700 metrů podlahové plochy a přes 100 míst k sezení,“ říká Marko Blaževič, brand manager Popeyes pro Česko a Slovensko.

První restaurace amerického řetězce se otevřela 3. listopadu v 10 hodin dopoledne. „Na vstup na český trh jsme se chystali skoro rok. Opravdu se těším, až naši hosté dostanou možnost zažít explozi chutí, kterým jsme podlehli i my,“ dodává Blaževič.

Historie Popeyes odstartovala roku 1972 v New Orleansu a od té doby se točí zejména okolo receptu na smažené a kořeněné louisianské kuře. Společnost v tiskové zprávě uvedla, že Popeyes na menu vedle své vlajkové lodi, kterým je kuřecí sendvič, nabídne i další tradiční recepty Popeyes, například Cajun hranolky či americký biscuit.

„Díky unikátní směsi koření má v sobě každá položka z menu Popeyes trochu Louisiany. A stejně tak ponese stopu Louisiany i každá naše restaurace, a dokonce i slavnostní otevření,“ uvádí Blaževič.

Během příštích měsíců se v Česku chystá otevření nejméně dvou dalších restaurací – jedné v centru Brna a ostatních na zatím nezveřejněném místě u dálnice nedaleko hlavního města. V současné době má značka téměř 4200 restaurací ve více než 40 zemích světa.

Do Česka ji jako masterfranšízant přivádí společnost Rex Concepts CEE. Ta spadá pod investiční holding McWin, který se specializuje na franšízový provoz restaurací rychlého občerstvení. Za McWin stojí zkušený manažer Henry McGovern, který založil a 25 let vedl společnost AmRest. Ta do střední Evropy přivedla fastfoodové značky jako Burger King, KFC, Pizza Hut či Starbucks.