Značka Skims uvedla před několika dny na trh s oblečením netradiční podprsenku. „The Ultimate Nipple bra“, tedy podprsenka s umělými bradavkami, se na sociálních sítích stala po spuštění kampaně okamžitě virální a vyprodala se ve všech velikostech. „Bez ohledu na to, jaké je horko, vždy vypadáte, že je vám chladno,“ představila spodní prádlo americká miliardářka a majitelka značky Kim Kardashian. Podprsenka vzbudila nadšení i kritiku. A zároveň potvrdila, že značka tvarovacího prádla Skims patří mezi nejvlivnější americké firmy, mezi které ji zařadil i v letošním roce magazín Time.
Marketingová kampaň začala na Instagramu videem, kde Kardashian říká, že teplota na Zemi je stále vyšší a vyšší: „Hladiny moří stoupají. Ledovce se zmenšují. A já nejsem vědec, ale věřím, že každý může využít své schopnosti, aby něco vytvořil.“ A proto se rozhodla představit řadu podprsenek se zabudovanými bradavkami. „Některé dny jsou tvrdé, ale tyhle bradavky jsou ještě tvrdší. A na rozdíl od těchto ledovců tyhle nikam nezmizí.“
Novinka, která stojí 1850 korun a vyrábí se v šesti neutrálních barvách, se krátce po vydání zmíněného videa vyprodala. Na Kardashian se však také okamžitě snesla kritika, zejména od klimatických aktivistů. Kardashian má sice v plánu 10 procent z prodeje každé podprsenky dát organizaci Jedno procento pro planetu, aktivisté jí ale vyčítají, že jde o greenwashing, tedy o záměrné klamání zákazníka o ekologické prospěšnosti produktu či firmy.
Značku Skims zařadil časopis Time v roce 2023 mezi 100 nejvlivnějších firem světa. Společnost založila a uvedla na trh v roce 2019 Kim Kardashian společně s multimilionářským podnikatelským párem Emmou a Jensenem Gredemovými.
Důvodem vzniku značky byla podle Kardashian myšlenka tvarovacího prádla, které by jí barevně ladilo s pletí. Dříve si ho totiž barvila ve vaně pomocí čajových sáčků a kávy, což, jak uvedla pro magazín Time, nebyla dokonalá metoda. Její značka nabízí spodní prádlo v 10 různých pleťových odstínech ve velikosti od XXS až do XXXL.
Podle deníku The New York Times má nyní Skims hodnotu 4 miliardy dolarů. Společnost původně začínala jen jako e-shop s tvarovacím oblečením, později k němu přidala i společenské oděvy, plavky, oblečení pro muže a doplňky do domácnosti. Plánuje také otevřít i kamenné prodejny.
Výkonný ředitel společnosti Jens Grede uvedl, že firma je nyní zisková a letos dosáhne obratu 750 milionů dolarů. Loni měla obrat 500 milionům dolarů. Podle britského deníku Guardian se dokonce hovoří o tom, že společnost bude zanedlouho usilovat o vstup na burzu.
Značka je oblíbená zejména mezi mladými zákazníky, generace Z a mileniálové tvoří až 70 procent kupujících. Kromě Skims Kardashian založila také kosmetickou značku KKW, značku péče o pleť SKKN a soukromou kapitálovou společnost SKKY Partners.
Kim Kardashian, známá především díky reality show Keeping Up With The Kardashians (v překladu Držte krok s Kardashianovými), je zároveň i tváří celé firmy. Americká podnikatelka je často označována jako marketingový fenomén. Díky svým sociálním sítím totiž zasahuje stovky milionů lidí po celém světě. Jen na Instagramu ji sleduje 346 milionů lidí. Právě sociální sítě využívá k propagaci svých produktů.
Expertka na sociální sítě Eliška Vyhnánková se domnívá, že je bezpochyby jedním z nejvýraznějších příkladů budování osobní značky. „Nejedná se jen o sociální sítě, ale o velmi promyšlený strategický marketing, jehož síla se neprojevuje jen u ní samotné, ale u celé rodiny Kardashianů. Skvělá kombinace silného osobního brandingu a prodeje produktů má jen velmi malé šance na to, že by mohla selhat,“ řekla HN.
Podle Jana Noska z marketingové agentury Follow Bubble není marketingový úspěch americké hvězdy spojený s jednou konkrétní kampaní nebo produktem. „Je výsledkem celoživotní prezentace a budování image fenoménu sounáležitosti, kterou s takovým množstvím mediálních výstupů neotřesou ani občasné skandály,“ uvedl.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist