Škoda Auto zvýšila v prvním čtvrtletí dodávky vozů zákazníkům o 5,2 procenta na 220 500 aut. Nejprodávanějším modelem značky zůstává Octavia s 61 200 vozy, což představuje meziroční nárůst o 36 procent. Následují Kamiq, Fabia a Karoq. Prodej elektrického modelu Enyaq stoupl o 12 procent. Škoda to ve čtvrtek oznámila v tiskové zprávě.
Největším trhem Škody bylo Německo, kde automobilka zvýšila počet dodaných aut o 3300 na 43 500 vozů. Tržní podíl značky v Evropě proti loňsku stoupl o 0,1 bodu na 5,1 procenta.
„Po výzvách posledních několika let registrujeme trvalou poptávku ze strany zákazníků a efektivně udržujeme kapacitu našich dodávek. I když je elektrická budoucnost stále blíže, stojíme si za našimi modely se spalovacími motory a hybridním pohonem, protože společně poskytují zákazníkům svobodu volby během přechodu do plně elektrické éry. Tato strategie zaměřená na zákazníka nám pomůže zvýšit tržní podíl v Evropě a zároveň růst na nových zahraničních trzích v Asii a na Blízkém východě,“ uvedl předseda představenstva Klaus Zellmer.
Druhým největším trhem firmy je Česká republika, kam automobilka v prvním čtvrtletí dodala 20 300 vozů, tedy meziročně o 0,5 procenta více, a udržela si vedoucí pozici s podílem na trhu 35,2 procenta. Spojené království jako třetí největší odbytiště zaznamenalo meziroční zvýšení téměř o devět procent na 18 400 vozů. Mezi další velké trhy značky Škoda v prvním čtvrtletí patřily Polsko, Turecko, Itálie, Francie a také Španělsko, kde odbyt vzrostl o 18 procent na 8600 vozů.
Výroba ve skupině Škoda Auto Group, bez produkce v partnerských montážních závodech v Číně, na Slovensku a v Německu, ale včetně ostatních koncernových značek, se zvýšila o 4,5 procenta na 278 500 aut.
Škodě v prvním čtvrtletí klesl provozní zisk podle člena představenstva pro finance Holgera Peterse o 1,3 procenta na 535 milionů eur (téměř 13,5 miliardy korun). Tržby automobilce klesly meziročně o více než tři procenta na 6,57 miliardy eur. Rentabilita tržeb ale stoupla o 0,1 bodu na 8,1 procenta. Investice, zejména do nových produktů, stouply o 2,3 procenta na 443 milionů eur.
V prvním čtvrtletí zahájila Škoda Auto výrobu modernizovaných modelů Scala, Kamiq a Octavia a také nové generace SUV Kodiaq, které je k dispozici rovněž jako plug-in hybrid s dojezdem na elektřinu přes 100 kilometrů. Vedle toho automobilka pokračuje v uvádění dalších elektromobilů. Kompaktní SUV Elroq bude mít světovou premiéru koncem tohoto roku a v roce 2026 vstoupí na trh kompaktní městské SUV Škoda Epiq s cenou okolo 625 000 korun.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist