Úspěšný přechod na další generaci zvládne jen zhruba třetina rodinných firem. Uspějí společnosti, které se na generační přechod dobře připraví. O rodinném podnikání je potřeba s dětmi začít mluvit velmi brzo. „Pokud si potomek do pěti let nevybuduje pozitivní vztah k rodičům a k okolnímu světu, ale i k podnikání, ve vyšším věku se to obtížně mění,“ podotýká Jiří Hnilica, vedoucí Centra pro rodinné firmy a děkan Podnikohospodářské fakulty VŠE.
Lze předpokládat, že nastupující generace bude chtít už jen s ohledem na věk a zkušenosti řídit rodinnou firmu jinak než generace zakladatelů. Ti zase asi často nechápou, proč měnit věci, které dosud dobře fungovaly. Pomáháte jim najít kompromis?
Co se dočtete dál
- Co je pro majitele rodinných firem při řešení nástupnictví nejnáročnější.
- Proč je nutné potomka nutné k podnikání vést už v útlém věku.
- Jak se připravit na předání firmy.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.