Black Friday odstartoval předvánoční nákupní sezonu, mnohé tuzemské e‑shopy do ní však hledí s velkým napětím. V předchozích dvou letech totiž tržby prodejců na internetu klesaly. Letošní čísla sice naznačují obrat, podle ČSÚ vzrostly tržby prodejců přes internet v prvních třech čtvrtletích meziročně o 17,5 procenta. Zvedaly se však z nízké základny a k rekordním tržbám z roku 2021 je zatím dost daleko.

Zástupci některých e‑shopů očekávají dvouciferný růst, jiným se příliš nedaří. Manažer online platební brány PayU Martin Prunner si všímá, že postcovidový pokles je nejvýznamnější u e‑shopů zaměřených na prodej elektroniky. Na druhou stranu rostou online tržiště a také digitální zábava nebo cestovní ruch. „Lidé si předplácejí více streamovacích platforem, kupují hry, sázejí online nebo pořizují jízdenky a zájezdy,“ říká Prunner.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak budou vypadat letošní slevy v e-shopech.
  • Čím mohou tuzemské e-shopy konkurovat asijským online tržištím.
  • Jaké hlavní trendy se v e-commerce prosazují
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Více informací ze světa ekonomiky, investic, technologií, práva či lifestylu si přečtěte v aktuálním vydání týdeníku Ekonom.