Black Friday odstartoval předvánoční nákupní sezonu, mnohé tuzemské e‑shopy do ní však hledí s velkým napětím. V předchozích dvou letech totiž tržby prodejců na internetu klesaly. Letošní čísla sice naznačují obrat, podle ČSÚ vzrostly tržby prodejců přes internet v prvních třech čtvrtletích meziročně o 17,5 procenta. Zvedaly se však z nízké základny a k rekordním tržbám z roku 2021 je zatím dost daleko.
Zástupci některých e‑shopů očekávají dvouciferný růst, jiným se příliš nedaří. Manažer online platební brány PayU Martin Prunner si všímá, že postcovidový pokles je nejvýznamnější u e‑shopů zaměřených na prodej elektroniky. Na druhou stranu rostou online tržiště a také digitální zábava nebo cestovní ruch. „Lidé si předplácejí více streamovacích platforem, kupují hry, sázejí online nebo pořizují jízdenky a zájezdy,“ říká Prunner.
Co se dočtete dál
- Jak budou vypadat letošní slevy v e-shopech.
- Čím mohou tuzemské e-shopy konkurovat asijským online tržištím.
- Jaké hlavní trendy se v e-commerce prosazují
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.