Zeptáte‑li se kohokoliv v technologickém světě i v byznysu na klíčový trend příštího roku, dostane se vám takřka unisono odpovědi: umělá inteligence, tedy AI. Firmy ji dokonce vnímají jako byznysovou nutnost. Většina s ní již nějak koketuje a současně v nich přetrvávají obavy, že kdyby ve firemních procesech chyběla, konkurence je rychle předběhne. Podle aktuálního průzkumu, který mezi třemi stovkami korporací z USA a Evropy provedla česko‑kanadská technologická společnost Ataccama, celkem 74 procent dotázaných organizací již v nějaké míře s umělou inteligencí ve svém fungování počítá. Jako hlavní důvod pro její zavedení do podnikání vyšlo zlepšení jeho efektivity. Následuje zlepšení rozhodovacího procesu.

 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.
 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.

Britský The Economist ovšem upozorňuje, že AI může zároveň představovat největší riziko v historii byznysu. Současná vlna zájmu o AI začala před dvěma lety spuštěním prvního volně dostupného programu ChatGPT. Během pár týdnů přilákal tento chatbot od společnosti OpenAI stamiliony uživatelů, rychleji než jakýkoli produkt v historii. Se svými chatboty rychle přišly i hlavní technologické giganty jako Alphabet, Meta či Microsoft a ve velmi rychlém tempu je vylepšují.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Co jsou agenti a jak vylepší použití umělé inteligence ve firmách.
  • Proč se některým firmám nedaří zavádět AI.
  • Jaké technologické inovace mohou začít nahrazovat lidské pracovníky a kdy.
  • Jak kvantové počítače mohou revolučně změnit výpočetní výkon a bezpečnost dat.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Více informací ze světa ekonomiky, investic, technologií, práva či lifestylu si přečtěte v aktuálním vydání týdeníku Ekonom.