Česku se stále nedaří rozjet stavbu vysokorychlostní železnice. Ukazuje to pohled na přípravu jednotlivých staveb. Správa železnic sice hlásí neustále nové pokroky, ale reálný stav je, že do země se nekoplo a ještě několik let to tak zůstane. Termín začátku první stavby se už roky odsouvá.
Přitom ještě před čtyřmi lety stát sliboval, že právě v roce 2025 začne stavba prvního zásadního projektu, vysokorychlostní trati Polabí. Ta má vyvést dopravu ven z Prahy směrem na východ. Projekt se ale zpožďuje, teď se počítá se začátkem v roce 2030.
Místo tratí pro rychlosti 320 nebo 350 kilometrů za hodinu tak teď bude stát ukazovat jako úspěch daleko méně ambiciózní projekt: první tratě pro rychlost 200 kilometrů za hodinu. První takovou v pondělí oficiálně zahájí ministr Martin Kupka (ODS) jižně od Přerova.
Co se dočtete dál
- Postaví vůbec Česko nějaké skutečné vysokorychlostní tratě?
- Proč je projekt u Kojetína „šidítko“?
- Za které vlády chyby vznikly.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.