Každý z nás si pamatuje okamžiky, kdy byl svět ještě hrou. Stavěli jsme lego, hráli budovatelské strategie, postupovali na vyšší level na počítači i v mobilu nebo si se sadou kostek a užmoulanými pravidly Dračího doupěte kdesi v kočárkárně hráli na hrdiny. Tehdy jsme se učili víc, než jsme tušili. Mnohé firmy už pochopily, že i dospělí reagují na výzvy, odměny a možnost postupu. Herní principy, které dříve patřily výhradně do dětského pokoje či na hřiště, se přesunuly do zasedaček, továren a korporátních systémů. Vžilo se pro to označení – gamifikace.

Na první pohled může působit jako efektní hračka pro mileniály v marketingu, ale podle Jiřího Halbrštáta, ředitele náboru a marketingu ve společnosti ManpowerGroup, se z ní stal legitimní prostředek řízení lidí. „Gamifikace si pomalu našla cestu do českých firem jako nástroj, který v sobě kombinuje behaviorální psychologii, digitální nástroje a ekonomické uvažování. Herní principy nelákají jen mladé uchazeče, ale čím dál častěji se objevují i v zaškolovacích procesech zaměstnanců, systémovém vzdělávání nebo řízení výkonu,“ říká Halbrštát.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Dozvíte se, proč se z gamifikace stal seriózní nástroj řízení lidí.
  • Zjistíte také, kde herní prvky selhávají.
  • Jak ji firmy musí nastavit, aby skutečně fungovala.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Více informací ze světa ekonomiky, investic, technologií, práva či lifestylu si přečtěte v aktuálním vydání týdeníku Ekonom.