Každý z nás si pamatuje okamžiky, kdy byl svět ještě hrou. Stavěli jsme lego, hráli budovatelské strategie, postupovali na vyšší level na počítači i v mobilu nebo si se sadou kostek a užmoulanými pravidly Dračího doupěte kdesi v kočárkárně hráli na hrdiny. Tehdy jsme se učili víc, než jsme tušili. Mnohé firmy už pochopily, že i dospělí reagují na výzvy, odměny a možnost postupu. Herní principy, které dříve patřily výhradně do dětského pokoje či na hřiště, se přesunuly do zasedaček, továren a korporátních systémů. Vžilo se pro to označení – gamifikace.
Na první pohled může působit jako efektní hračka pro mileniály v marketingu, ale podle Jiřího Halbrštáta, ředitele náboru a marketingu ve společnosti ManpowerGroup, se z ní stal legitimní prostředek řízení lidí. „Gamifikace si pomalu našla cestu do českých firem jako nástroj, který v sobě kombinuje behaviorální psychologii, digitální nástroje a ekonomické uvažování. Herní principy nelákají jen mladé uchazeče, ale čím dál častěji se objevují i v zaškolovacích procesech zaměstnanců, systémovém vzdělávání nebo řízení výkonu,“ říká Halbrštát.
Co se dočtete dál
- Dozvíte se, proč se z gamifikace stal seriózní nástroj řízení lidí.
- Zjistíte také, kde herní prvky selhávají.
- Jak ji firmy musí nastavit, aby skutečně fungovala.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.










