Tipy obsažené v našem seriálu se vztahují k manažerské praxi. To však vůbec neznamená, že jsou použitelné jen ve světě byznysu – svou povahou jsou univerzální a platí pro libovolné prostředí. Pro lepší přehlednost je uvádíme v abecedním pořadí. První, druhý a třetí díl naleznete zdezde a zde 

Delegování    

Základní principy úspěšného řízení jsou velmi jednoduché: seznamte své spolupracovníky s pravidly, normami, předpisy a dalšími požadavky nezbytnými k úspěšnému provádění práce. Vyberte schopné vedoucí, dejte jim plné pravomoci ve všech každodenních a rutinních záležitostech a ponechte si dostatek času, abyste se mohli soustředit na důležitá rozhodnutí nebo další úkoly, které můžete vykonat jen vy.

Skutečností je, že příliš mnoho manažerů nachází namísto toho potěšení ve všemocnosti, kterou s sebou nese provádění všech rozhodnutí. To však není jen projevem špatného řízení jejich času, ale i postupem, který brzdí tvořivost a brání růstu jejich podřízených. Manažeři, kteří nedelegují, tak dělají špatnou službu i svému podniku. Dlouhodobým úkolem manažera je zapojit do procesu rozhodování co největší počet osob. Snažíte-li se totiž dělat všechno sám, může se z řízení malé jednotky stát časově stejně náročný úkol jako z řízení General Motors.

Zbývá vám ještě 70 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se