Průměrná obsazenost vlaků Leo Express, které jezdí mezi Prahou a Ostravou, činí po týdnu provozu téměř 60 procent. Celkem se s ním svezly tři tisíce lidí.

Firma považuje výsledky za úspěch. Především proto, že zatím vypravuje jen dva páry vlaků denně, navíc v časech, které prý nejsou optimální. Leo Express vyjíždí ve 4:56 a ve 13:02 z Prahy, v 9:11 a v 17:13 z Ostravy.

"Věříme, že naše obsazenost bude ještě stoupat. Zvlášť po zahájení plného provozu se šestnácti spoji denně po 9. prosinci," řekl mluvčí Leo Express Petr Kopáček.

Největší zájem mají cestující o nejluxusnější Premium třídu, kde je ale pouze šest míst. "Ta měla prakticky stoprocentní obsazenost," dodal Kopáček.

Firmu RegioJet, která jezdí na stejné trati od loňského září a vypravuje devět párů vlaků denně, prý nová konkurence neohrozila.

"Vstup Leo Expressu neměl na obsazenost vlaků IC RegioJet žádný vliv. Minulý týden se počet cestujících oproti tomu předchozímu dokonce ještě zvýšil. A to o tři procenta na téměř 30 tisíc," informoval mluvčí RegioJet Aleš Ondrůj.

Obsazenost jejich vlaků se pohybuje dlouhodobě od 80 do 85 procent.

České dráhy odmítly údaje sdělit. "Nezveřejňujeme počty přepravených cestujících ani obsazenost spojů na jednotlivých linkách. Měsíčně na trase Praha-Ostrava přepravují naše vlaky čtvrt milionu cestujících," konstatoval jen mluvčí dopravce Petr Šťáhlavský.

Leo řešil problémy s klimatizací a výpadky internetu

Během prvního týdne musel Leo Express řešit několik nedostatků. Klimatizace nefungovala dokonale a v některých částech vlaku vypadávalo připojení na internet. Chyby se ale prý podařilo odstranit.

Firma ve vlacích nabízí i možnost občerstvení. "Velký zájem je o saláty a o teplé wrapy s masovými kuličkami a kuřecím masem, chutná i tradiční české pivo," vyjmenoval mluvčí Kopáček.

Wrapy stojí 59 korun, pivo v plechovce si cestující koupí za dvacetikorunu.

U RegioJetu patří mezi nejoblíbenější sortiment káva, kterou si objedná milion lidí ročně. Palubní personál ji podává zdarma.

Hitem je ale i sushi, které si za rok dopřeje 70 tisíc cestujících. Zaplatí za něj 80 korun.

Na palubě Českých drah vedou snídaňová a polední menu. V ceně je jídlo i nápoj. Snídaně stojí od 60 korun výš, polední menu vyjde na 139 korun.

Nejdráž vyjde Premium Class u Leo Express

Cena jízdenek z Prahy do Ostravy se u jednotlivých dopravců výrazně liší.

Leo Express prodává lístek do ekonomické třídy od 137 korun, lidé si ho ale za tuto akční cenu musí rezervovat s několikadenním předstihem. V Business class se svezou od 317 korun a v Premium class od 521 korun.

Lístek do RegioJetu a expresu Českých drah lze koupit shodně za 295 korun. Cestující, kteří se registrují na internetu nebo si koupí zákaznickou kartu, ale získají slevy. Běžná jízdenka do Pendolina vyjde na 495 korun.

České dráhy navíc v pondělí oznámily, že chystají od prosince zdražení. Ceny vzrostou o 2,5 procenta.

Vyzyvatelé Českých drah před kamerami: Na trati Praha-Ostrava už je plno

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist