V Rakousku loni Škoda v prodejích překonala Opel i Ford a stala se po Volkswagenu druhou nejprodávanější značkou v zemi. Situace v této zemi ilustruje, co pro Škodu znamená i mírný růst v době, kdy prodeje řady jejích konkurentů padají.

Automobilka v loňském roce celosvětově prodala 939 tisíc aut, o necelých sedm procent více než v roce 2011.

V Německu si firma dál udržuje sedmou pozici za šesticí největších německých automobilek a má dostatečný náskok před francouzskou, korejskou i japonskou konkurencí.

Pokud se ale Opelu a Fordu nepodaří zvrátit pokles prodejů v Německu, Škoda je podle dosavadního vývoje překoná i na jejich domácím trhu. A to už během dvou tří let.

Zbývá vám ještě 70 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 179 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se