V Rakousku loni Škoda v prodejích překonala Opel i Ford a stala se po Volkswagenu druhou nejprodávanější značkou v zemi. Situace v této zemi ilustruje, co pro Škodu znamená i mírný růst v době, kdy prodeje řady jejích konkurentů padají.
Automobilka v loňském roce celosvětově prodala 939 tisíc aut, o necelých sedm procent více než v roce 2011.
V Německu si firma dál udržuje sedmou pozici za šesticí největších německých automobilek a má dostatečný náskok před francouzskou, korejskou i japonskou konkurencí.
Pokud se ale Opelu a Fordu nepodaří zvrátit pokles prodejů v Německu, Škoda je podle dosavadního vývoje překoná i na jejich domácím trhu. A to už během dvou tří let.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.