Velký rozjezd franšíz pro malé obchodníky představil na podzim řetězec Makro. Ve stejnou dobu se objevila další firma, která se zaměřuje především na vietnamské obchodníky a nabízí jim jednotnou značku a renovaci prodejen. Zájem je ale slabý.
"Jde to mizerně, zatím nemáme žádný obchod," říká Martin Cozl z firmy Czech Retail Support, která nabízí franšízy pod značkou Daily Fresh Stores. Hlavní problém je podle něj v tom, že se majitelům obchodů nechce do přestavby a nutných úprav designu investovat. Firma cílí především na vietnamské večerky.
Ani Makru se zatím nedaří splnit velkolepé plány. Zatímco ještě v září generální ředitel Makra Axel Hluchy předvídal, že do konce roku bude pod značkou Můj obchod fungovat okolo stovky prodejen, nyní jich nejsou ještě ani čtyři desítky.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.