Škodě Auto loni klesl zisk po zdanění o 4,5 procenta na 15,4 miliardy korun. Tržby stouply o čtyři procenta na 262,6 miliardy korun.

Automobilka loni dodala zákazníkům rekordních 939 200 aut, což znamená meziroční nárůst o 6,8 procenta. Firma to ve středu oznámila na tiskové konferenci.

"Dosáhli jsme rekordních hodnot odbytu a tržeb, rozšířili jsme naši modelovou paletu a dále posílili naši pozici na mezinárodním automobilovém trhu. Investovali jsme do nových modelů a výrobních kapacit. I v nepříznivém ekonomickém prostředí jsme náš provozní výsledek udrželi na prakticky stabilní úrovni 17,9 miliardy Kč," uvedl předseda představenstva Winfried Vahland.

Automobilka podle Vahlanda očekává v prvním pololetí meziroční pokles prodeje. Důvodem je zavádění výroby nových modelů, zejména třetí generace Octavie i propad evropského trhu. Za celý letošní rok chce mít ale vyšší prodej než loňských rekordních 939 200 aut.

Snížení prodejů potvrdily první dva měsíce, kdy odbyt klesl o 7,4 procenta. "Očekáváme, že i druhé čtvrtletí bude proti loňskému slabší, ale prodej bude vyšší než v prvním čtvrtletí," uvedl Vahland.

První polovina roku bude ve znamení zavádění třetí generace nejprodávanějšího modelu Octavia. Prodává se už jako liftback, v dubnu přibude Combi a dále model s pohonem 4x4 a sportovní varianta RS. Škoda také chystá novou karosářskou variantu loňské novinky Rapid pod označením Spaceback.

Celkem Škoda plánuje uvedení osmi nových nebo inovovaných modelů. Vedle verzí Octavie a Rapidu to bude ještě modernizovaný Yeti a Superb. V příštím roce přijde nová Fabia a později také velký terénní vůz.

"Na mezinárodních trzích je poptávka po větším SUV. Vidíme objem kolem 150.000 vyráběných vozů ročně, stejně jako u menšího Yeti," uvedl Vahland. Za největší potenciální trhy označil Čínu, Rusko a střední a západní Evropu.

Firma bude zároveň letos pokračovat v rozšiřování výroby modelů v zahraničních závodech. V Rusku chce vedle Fabie a Roomsteru začít vyrábět modely Octavia, Yeti a Superb, v Číně k Octavii a Fabii přidá Rapid, prodlouženou verzi SUV Yeti a Superb.

Do roku 2018 chce Škoda vyrábět minimálně 1,5 milionu aut ročně. Do roku 2015 chystá kompletní obměnu všech modelů. Minimálně každých šest měsíců představí nový vůz. Loni Škoda zvýšila prodej o sedm procent na 939.200 aut.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist