Pokuty za 80 milionů korun loni udělila Česká obchodní inspekce (ČOI), oproti předchozímu roku je to o 20 milionů korun víc. Nový ústřední ředitel České obchodní inspekce Vladimír Velčovský, který je ve funkci od začátku března, chce kontroly ještě víc zpřísnit.
"Cílem ale není dělat si čárky za počet pokut. Chceme kultivovat prostředí," říká v rozhovoru Velčovský. Inspekce chce skoncovat s tajnůstkařením a plánuje zveřejňovat všechny udělené pokuty. Nový šéf ČOI se chce také zaměřit na lepší a rozsáhlejší komunikaci.
Hlášení podnětů lidí na ČOI roste, jak se s tím vypořádáváte?
Už jsem veřejně deklaroval, že se chci zaměřit na zásadní problémy v oblasti ochrany spotřebitele a najít způsob, jak jim v maximální možné míře předcházet. Jedním z nich je operativní a rychlá reakce našich inspektorů na podněty zvenčí. S tím samozřejmě souvisí lepší celková komunikace inspekce. A to jak směrem k občanům, tak i k firmám a dalším orgánům státní správy.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.